Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 november 2014

Av Kvasthilda - 26 november 2014 23:22


Satte klockan på ringning inatt med siktet att vara bilburen före tolv. Jo, tjena. Vaknade av signalen o snoozade en till. Rumlade ur sängen, något stel. På med kaffepannan
O in i duschen. Hade ärenden att göra. Kom inte iväg att fixa dem förrän efter tio. Paket åt Maken (tungt som fan, som kulor o krut gärna är) o lakan från Jotex. For till Konka o köpte nåt att äta. En korvring o en Poultikas Special. Fast det heter den ju inte. En baguette med olika fyllningar.
Hem o stoppa i sig ett par goda faluskivor o två tredjedelar av mackan.
Packa bilen o he sig iväg. Jo, he. Hä'peitmale. Lång väg till Boden. Körde via Storheden. Joråsåatt. Inga dockrabatter idag. Tyvärr. Åsså in på Systemet innan man letade sig till 97an mot Booood'n. Leta sig fram förresten. Jisses anåda innan jag hittade in till den förbannade Storheden i mörkret. For ner o upp o ner o upp igen x antal gånger på E4 o vilken väg mer, 97 antagligen. Eller nån annan. Noll koll. Så jävla mörkt. Till slut tog jag mig dit i alla fall.
Nu är jag hos Gubben i stugan. I Boden. På en camping.
Ska strax krypa i säng o fundera på morgondagens äventyr.
BTW. Har ju saknat Johan i radion. Han sitter ju för sjutton i en tevestol numer o gör nyheter. Nordnytt. Se där.

Av Kvasthilda - 26 november 2014 09:00


Tema nr 266 Slag

330/365


Tallen har fått slag. Slagsida. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards