Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Kvasthilda - 10 november 2014 14:49


Inte alltid lätt att vara katt. Luna har varit hos tant doktorn och opererat magen. En stund efter hemkomsten yrslade hon runt, snubblade o snavade. Dagen till ära hade doktorn (nåja, veterinären, eller dennes assistent då) klätt henne i en julröd kroppsstrumpa. Luna är mycket liten katt. Strumpan/tvångströjan är, även den en liten modell. Luna är mindre. Detta leder till att hon, rätt vad det är, kliver in i tröjan. Hon stöp på golvet i vardagsrummet med endast EN tass utanför. Hon hade precis varit på lådan o båda bakbenen hade trasslat in sig - o till slut klev även ena framtassen in i ärmhålet. Hon har inte varit en glad katt sen hon kom hem. Inte glad alls. 


O undertecknad lyckades glömma mina nya, fina, rosa tofflor nånstans igår. Hade dem på mig när jag bakade igår och när jag slutade framåt kvällningen klev jag väl ur dem på nåt bra ställe. När Kråk kom upp idag hittade hon en i köket o den andra i hallen. Halvt demolerade. NE-EE-EEE-O-OO-OO-OO!!!!!!! Tur att de inte är så dyra. Kattskrälle. 


iPhonefoton 


Av Kvasthilda - 10 november 2014 09:00


Eget tema nr 37 Strån

314/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards