Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 november 2014

Av Kvasthilda - 17 november 2014 23:03


Ännu en hostig o snorig o nysig dag. Kråk for till stugan. Ville åka innan det blev ,mörkt. I alla fall kunna ta sig förbi den skitiga saltiga E10 medan det är ljust. Vet inte riktigt hur hon lyckades med det men det var nog nära i alla fall. 

Har ont i magen. Hostat så jag har träningsvärk! Får se hur morgondagen artar sig. Kan bli jobb. Vore ju fan att tappa ännu ett traktamentsjobb. Skattefria slantar till jul. 

Bytte skift med en kollega. Han hade nåt han skulle göra till Lucia o givetvis fick han ett skitschema den helgen. Min helg innan, är exakt likadan så jag erbjöd ming att byta. Det stämde med både hans o mitt runtliggande schema, vad jag kunde tyda av SÖMen. O det gick bra. Jag har så mycket luft i december så det gick bra att byta helg. Har bytt bort ett par hiskeliga blankdagar också. Blev i alla fall en Fridag o antagligen en nolldag av den andra. Måste ju ta igen min Norgefortbildning. 

O Maken vill att jag kommer ner till Boden/Långträsk nästa helg. Nej, helgen därefter. Eller jo. Det är ju nästa helg, Inte nu till helgen. Hahahahaaa! Fru Pedroso hade visst en present till mig. Spännande! 

Måste dra ihop lite ljus tills dess. Eller redan nu till helgen så får de åka med Maken ner. Om jag nu ska ta tåget, är det bra om jag inte släpar alltför mycket grejer. Ska nog packa en väska som han få ta med sig helt enkelt. Typ resväskan. Hahahahaa! Som inte ens är urpackad sen Falutrippen. O knappt ens sen semestern. Jodå. Lite utbytta kläder. Använder ju mest samma. 

Kanske skulle försöka göra en vettig kväll idag? Äh. Funkar nog inte. Snurrar i skallen än, men nästäppan verkar släppa. Peppar peppar. Kanske bara en följd av näsdropparna. 

AJ! Hostade igen. 

Av Kvasthilda - 17 november 2014 09:00


Tema nr 139 Konstigt

321/365


Tyra och Neo kan inte förstå vad det är med Luna.

Hon luktar konstigt. Hon beter sig konstigt. Hor ser konstig ut. 

Luna själv, tycker nog det är konstigt att hon inte kan resa sig o kliva ut ur buren. 

O framför allt. Den där tvångströjan är något mycket konstigt.

Luna har varit till veterinären och blivit kastrerad. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards