Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 december 2014

sista dagen....

Av Kvasthilda - 30 december 2014 18:08


Har varit sugen på pizza i flera dagar. Ringde o beställde innan jag lämnade vårt lillhjärta. Han var lite gnällig i morse sa hans mor men han var inte så farligt putt under tiden han var med mig. Trött däremot. 

For o hämtade pizzorna innan jag åkte hem. SÅ GOTT!!! Beställde ju åt Pigan o Kullen också. De får äta när de kommer. De hade stängt grillen så det blev ingen kebabtallrik, men väl en kebabpizza. Kunde inte bara slänga lite pizzafyllning i ugnen ett tag då? Nåja. Mätt blev jag i alla fall. Såg i nån almanacka att andra januari kallas Pizzadagen. Eller kanske Pizzans Dag. Efter all julmat o nyårsfirande vill väl folk ta det lite lugnt o äta en flottig pizza i stället. Blev ingen Quattro idag. Gubben har åkt till Knuttes stuga över nyårshelgen för att hålla hundarna från alla nyårsraketer. Får hoppas de klarar sig där då. Vansinne! 

Ringde till jobbet också för att checka om morgondagen. Jodå. Allt går. Kanon. Då kanske jag kan åka upp när jag måste. Väntar också på ett rek. Kom inget idag i alla fall. Andra har fått. Nå, det kommer väl när det kommer. 

Kanske skulle ta o se till att ryggan är laddad då? 

Sista dagen? Ja, inte årets sista dag, för det är ju i morgon. Nä, sista lediga dagen detta året. I morgon börjar det om igen o håller sig till semestern kommer. När det då blir. Hur det då blir. Blir ett omvälvande år detta, år 2015. 

Gott Slut på er! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

366

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:33

Just det. Skrev fel och tänkte ändra när jag kom ihåg att det faktiskt är 366 teman i år. Har jobbat så mycket och varit upptagen under ledigveckorna så fotograferandet har kommit på skam. Därav det långa hoppet mellan senaste två temabilderna. Eller...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:00

Så trött! Blev sent inatt. Igen. Varit en vecka med långa skift och/eller körningar. Mycket som pågår längs järnvägen. Det är mycket vatten och rester efter urspårningen som inte kunnat fixats än. Ett skift till innan ledigvecka. Puh.    O Puh ja...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 09:00


  Tema nr 073 Folkdräkt 139/366   Det är en av de vackraste bunaderna jag känner till. Nordlandsbunaden.  Här har det precis avslutats ett studentavtackande i Haikjeften i Narvik.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*...

Av Kvasthilda - Fredag 17 maj 09:00

  Tema nr 256 Rödrutig 138/366   Gratulerer med Dagen!        Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards