Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 december 2015

Av Kvasthilda - 8 december 2015 23:57


Herre gud. Hur kan man bli 109 år? Tuff tant. Töff kärring tänkte jag när jag hörde henne intervjuas i radion tidigare idag. P4 Extra. Hundranio år! Hundraåringen som klev ut genom fönstret o försvann. O Ove blir film också. En man som heter Ove. Rolf Lassgård. Men det var ju Robert som var hundra. Inte helt hundra kanske.

Jag är inte helt hundra. Har en timme kvar innan jag får gå hem. O DET är inte helt hundra.

Pigg som sjutton var hon också, tanten. O verkar höra allt. Fantastiskt.

Ska passa bebis på söndag. Fast så mycket bebis är han ju inte. Hans mor jobbar o hans far ska åka på kurs o jag erbjöd mig att passa gossen så de kunde åka lite tidigare. Den unge barnafadern tänkte natta pojken innan de åker men att fara efter åtta? Till Luleå? Iofs lika jäkligt att åka vid fyra-femsnåret. Lika jävla mörkt i alla fall. Men bättre tid på dygnet ändå. Bara jag har en bil. Tänkte att de kunde komma ner till Mommo med barnet så kör jag hem honom när det är dags att gå o sova. Fast det kräver en nyckel. Äh, blir att sitta hemma hos honom då. Vi får se. Om barnet står ut med att läsa böcker i stället för att titta på film. Ungar av idag. Annat var det för 107 år sen. När tanten var två. Svärfar föddes för 101 år sen. Min farfar för den skrämmande tidsåldern av 127 år sen. Hundratjugosju! 1888. Farmor 1899. Artonhundranittionio. Smaka på den! Det har passerat två århundraden sen dess. Alltså århundradeskiften. O ett millennieskifte. Fast det ena är detsamma som det andra. Helt galet.

H-e-l-t galet.

O jag har fyrtionio minuter kvar till hemgång. *huff*

Av Kvasthilda - 8 december 2015 10:11


Konstigt hur det kan vara. Jag har sett fyra första säsongerna av Rizzoli & Isles och plötsligt försvinner en av huvudpersonerna. I sista avsnittet av säsong fyra syntes han inte alls och i första säsong fem var han på semester. Så helt utan förvarning. Han råkar ut för en bilolycka på väg hem från semestern och ett besök hos sin mor. Bilen kraschar och Frost dör. Blev tvungen att googla och hittade något störande nyheter. Den 19 augusti 2013 tog han livet av sig. Det innebär i slutet av säsong 4s sändningar. Tredje sista avsnittet eller nåt sändes den 23e men han var inte borta förrän i sista. Han dök inte upp till inspelningarna en dag o ett i besök av polisen hittades han alltså död. Trist. Ung, snygg man. Men med en tragisk sjukdom. Han var bipolär. Jag har många vänner som är det (Internetvänner kanske ska tilläggas) men en dotter som till någon liten del också har det, odiagnostiserad, men symtomen finns där. 

I USA där vapenlagarna är så vansinnigt uppluckrade, har var o varannan människa en pistol till husbehov. Helt vansinnigt. HELT vansinnigt. 


Av Kvasthilda - 8 december 2015 09:00


Tema nr 156 Krumelur

342/365


E de? Barnbarnets ständiga fråga. Vad är det? Tja, jag vet inte. En krumelur



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards