Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 december 2015

Av Kvasthilda - 24 december 2015 22:06


Fullspäckad dag :)
Middag, som vanligt efter Kalle Anka o frun i huset såg inte mycket. Askungen förstås.

O jag funderade vad som skulle saknas på julbordet. Var är leverpatén? O Brie-osten? Hmmm. Var det det enda? Nä, den inlagda sillen. Att vi hade sex sorters sill spelar ingen roll. Alltid en som saknas. O varför jag inte fick hem vanlig inlagd vet jag inte. Men ingen prinskorv, inga köttbullar. Inget hårdbröd. Ingen gravlax. Ingen Brie. Allt det där jag skulle köpa "nästa gång". Hmmmm. Mätta blev vi i alla fall. 

Pigan kom förbi på kvällskvisten. Kackostampen hade sprungit in i köket hos fammo o gömt sig när tomten kom. Varför dessa fula masker?? Kråk avskydde dem också. Min pappa hade en när jag var barn men jag brydde mig inte om den. Inte vad jag vet i alla fall. Vad jag upptäckte en gång var att tomten pratade med pappas röst, hade hans händer, o framför allt hans ring. Ollivander är för liten för att koppla den där fula masken till faffa. Nu är han bara rädd för den. Eller ogillande i alla fall. Varför?? Fula fula fula masker. 


Morgonens bestyr började dock med detta... *bah* 


Av Kvasthilda - 24 december 2015 09:00


Tema nr 356 Årsdag

358/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 december 2015 00:52


Dan före doppareda'n rasade iväg i ett galet tempo. Va? Är det julafton i morrn? Hur gick det till??? Var tog den här veckan vägen? Sådär är det när man sover bort månda'n efter nattjobb. Fick man sluta senast 18, vore det nåt helt annat. På det här viset tappar man en hel dag. 

Det blev knäck, o en del kola, Men som vanligt kan jag inte hantera den där kolaklumpen o göra små piffiga kolor. Just nu ligger den i kylen på svalning/stelning men den lär nog bli kvar därinne ett tag - typ till i morrn. Min blå burk till fikongodiset lyser med sin frånvaro, stoppade in handen i skåpet där den SKA vara, men hittade den inte. Där har den varit i tjugo år, när den inte varit fylld med fikonlimpor i juletid. Konstigt. 

Pigan fick ribs av sin chef o de har jag ungsstekt ikväll. Måste bara fixa den sista skinkan också. Annars får de nöja sig med det där vidriga torrköttet det blev av den förra, som Maken säger är den bästa han ätit på tjugo år. Bullskit. Nä, vi andra vill ha en saftig skinka. O Svågern kommer att efterlysa köttbullarna. Skiter jag i. O ingen lax har vi heller. Nä. 

Har tjuvlyssnat lite på Ugglas uppesittarkväll med rimstuga. Huff. Ibland kul. En del gånger, saywha?? Nåja, det där med rimmandet har hos mig varit julskinkan o inget annat. Paketrimmen har storebror fått stå för. Sådeså. 

Nu lite George Clooney. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards