Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 december 2015

NIX

Av Kvasthilda - 29 december 2015 19:54


Har slängt in tre noteringar att komma ihåg att blogga om. Får se om de hänger med ända in i detta inlägg då.


Det började tidigt i morse med nyheten att Slemmy avlidit. Jaja, Lemmy då. Nyhetsuppläsaren sa att han dog av att under en längre tid lidit av cancer. Njae... Det var väl en sanning med modifikation. Han har lidit helvetes alla kval i fler år, i "nån" sjukdom, men cancerbeskedet kom i juldagarna. Före det, hade han inte tagit itu med sin sjukdomsbild utan bara hostat sig igenom dagarna. Kanjagtänkamig. Det är i alla fall den bild jag fått mig uppmålad. Cancern Killed Mister Ian. Ian Fraser "Lemmy" Kilmister, föddes 24 december 1945 och avled alldeles efter sin sjuttioårsdag. Rockvärlden sörjer idag. Jag har inget förhållande till fadern av "punkhårdrocken" (han införlivade punken i hårdrocken) annat än hans "andra" smeknamn. Slemmy. Har aldrig varit ett jättefan av honom o minns mest rubrikerna när han besökte Dalarna o Falun på åttiotalet. Eller var det under nittotalet tillome? "Håll reda på era tonårstjejer för nu kommer vi!". Som om han var gudarnas gåva till alla tonnisar. *yech* Fast han är ju en rockikon av stora mått o hans Motörhead är ju ett av rockens största. O fan så mycket bättre än OJJ o hans läbbiga musik.

Så.... Gott Slut mr Kilmister. Rest in Peace. or not. Hoppas himmel o helvete anpassar sig efter dig nu. Vänd upp o ner på det, har många sagt. Rock on!


Det andra hade kunnat hänga ihop med Lemmy. I alla fall kopplade jag det till honom. Lite förvirrat när jag pratade med Teksp idag. "Nåja", sa hon, "det är ju romjul, så det är väl förståeligt". Typ. På norsk då. Romjul. Mellandagar alltså. Låter mycket roligare med romjul. Fast kanske inte när man jobbar. Skål på're Lemmy!


O det tredje hörde jag i Klartext. Tullamaja. Låter som en av Bamses flickor. Men det är ju Täppas jänta. Ett epitet hon har fått dras med i alla tider. Fogelberg. Inte att blanda ihop med fågelsång, eller Fuglesang då. Täppas jänta har hunnit bli 37 år. Också ett decemberbarn. Fast inte i julveckan. En av de största nyheterna hon är inblandad i var uppenbarligen att hon hittat en karl, flyttat ihop o blivit gravid. När hon var trettio! Hon är i alla fall ensam om sitt namn i landet. O hon är uppenbarligen inte sambo med barnets far längre. Heller.


Annars har det pratats om namnbyten i radion idag. Visst vanligt att man byter namn nu för tiden - kanske för att få ett alldeles eget namn. De intervjuade en Ragna. Inte så vanligt. Men hon ville inte byta. Ingen rök utan Ragna.


Måste hitta nåt roligt recept. Till hummer. Potatisgratäng? Gratinerade grönsaker? Eller bara en gratulerad hummer? Jag jobbar ju på nyår så det blir väl i morrn då? Fast jag har jour, men att äta hummer utan nåt skojigt till. Som en flarra julöl kanske? Eller en dunk rö'tjut. Vaddå champagne? Äh. När man firar sitt silverbröllop på Biskopens arm, med Fish'n Chips, hamburgare o ale i varierad styrka o smak, kan man väl ändå inte bry sig om skumpa till en helt vanlig onsdag före nyår?


Kanske måste åka förbi COOP innan jag drar hemåt. När stänger de? Pigan hade varit dit o de hade rea på MH. Fortfarande dyrt, men mindre pengar för en svensson i alla fall. Var ju urplockat men de hade visst Moucedes kvar. O fröken Mal. Vad hon nu heter. Flygfät med jättevingarna. Moth förstås, men mer?


Jag har nåt mer i periferin. Nåt annat jag hörde i radion. Det försvann. Inte om galningen som i berättelsen till Christer (& Morgan) om "något du inte talat om för din partner", sparade sambons veterinärarvode som skulle gå till att ta bort den inneskitande katten - o vi pratar INTE kattlåda - när han sa upp tiden, sparade pengarna på sprutan o tog med sig katten ut i skogen o slog ihjäl den med ett förlängningsrör till fälgkorset... Pengarna lades på ett nytt dataspel han suktat efter o två dosor snus. *huff* 


Jamen SJÄLVKLART! NIX. Nix Pix. Ring inte mig! Norrbottningarna är näst bäst (efter masar o kullor!) på att undvika att ta de där jävla samtalen. Många är vi som NIX-at våra fasta telefoner men även mobilerna. En kvinna svarade kort o gott på frågan till Salman, Nä, jag svarar inte om det inte är nån jag känner. Same deal here. Svarar inte på nåt jag inte känner igen. Hinner ta reda på vad det är o ringa upp om det verkar viktigt - som Pigan, hon ringde igår från ett, för mig okänt nummer. Men ett 010-nummer brukar innebära nåt "viktigt" o jag kollade upp det. Hon ringde från en jobbtelefon. Har nu lagt in det i mobilen ifall hon ringer nån annan gång. Men alla jävla NollÅttanummer. Eller 072-nånting. De får vara obesvarade. 'Hon', eller nån annan kvinna fortsatte att "det ringer nåt 08-nummer upp till fem gånger per kväll. Mycket irriterande." O medan hon pratade om detta, ringde min mobil......


HA! Tror ni jag svarade?


NIX!


O om FYRA minuter får jag gå hem.....

Av Kvasthilda - 29 december 2015 09:00


Tema nr 223 Plan

363/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards