Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 december 2015

Av Kvasthilda - 12 december 2015 10:03


Lördag morgon igen. Anders Eldeman sitter just o läser igenom förra veckans krysslösning och jag väntar på att det ska gå igång :) Denna vecka börjar på en femma. Inte mycket kvar av året nu! Nästa vecka är 100% Jul. 


Vi börjar dagens kryss med en samba. Deidres samba för att vara exakt. Sylvia Wrethammar sjunger Cornelis Wreesvijks svenska text.

Dansa samba med mig.
ay, ay ay ay
jag e' bra,
jag e' bra
Har du tid och pengar så
köper du min samba.
Har du tid och pengar så
köper du min samba.


Sen reser vi iväg o jag antar, ut i Europa och besöker Rom, tillsammans med Anita Ekberg och Marcello Mastroianni. La Dolce Vita av Federico Fellini med musik av Nino Rota borde det ha varit. 


Lite finsk skö....ehhh sång på det. Finsk krax. Elvis Are you lonesome tonight, eller Är du ensam ikväll då. 


O ensam är väl Adele. Hallå från andra sidan. 

Hello from the other side
I must have called a thousand times
To tell you I'm sorry for everything that I've done
But when I call you never seem to be home
Hello from the outside
At least I can say that I've tried
To tell you I'm sorry for breaking your heart
But it don't matter it clearly doesn't tear you apart anymore


Åsså lite Evert på det. Taube alltså. Linnéa i dansbandsstuk. Fast Sten & Stanley är ju ett av de goda. 

Hennes namn det är det vackraste som jag beskriva kan,
ty Linnéa är det skönaste på jorden.
Det som blomsterkonungen inunder höga granar fann,
något skönare jag ej beskriva kan.


De kanske tog sig en kopp te? Tea for Two. Doris Day gjorde den en gång i tiden. 


O mamma mia. Så Mycket Bättre. En av de tidigare säsongerna. En av mina favoriter tolkas av vår egen kung av eurodance. Tomas Ledins Sommaren är kort i tolkning av E-Type


Ett övningsstycke för piano, det kallas etyd, idag hämtat ur Chopins stora repertoar. 


Jakob Hellman, åttiotal sa Eldeman. Är det verkligen så länge sen? Han ville bara Vara vänner


Hot Pans. Hahahahaha! Det var också ett namn. De spelade på sina oljefat, en melodi av Bob Marley, No Woman, No Cry


Bryan Adams tog med sig Rod Stewart o Sting o tillsammans var de väl inga musketörer men melodin handlade om The Three Musketeers. En av mina favoritfilmer i temat - gillar iofs de flesta av dem. På den tiden Charlie Sheen gick att se. O alltid Kiefer Sutherland. 


Lucky Svensson. Hahahhaa. Telstars gjorde den 1967 och då hette den Håll dig till höger, Svensson.

Håll dig till höger, Svensson
Håll dig till höger, annars slutar det bara med en smäll
Håll dig till höger, Svensson
Håll dig till höger, annars lutar det åt en redig skräll
Snälla Svensson

Peter Himmelstrand skrev texten i högertrafikens spår fast den handlade om det mesta utom trafik :) Inget vänsterprassel och inget vänsterknäck. O med den högerriktade visan slutar dagens kryss. 


Ikväll är återträffen i Så Mycket Bättre. Om man inte väljer att se Lasse Kronérs julstök. IDOL är slut. Snart är det jul! 

Av Kvasthilda - 12 december 2015 09:00


Tema nr 58 En liter

346/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards