Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 december 2015

Av Kvasthilda - 13 december 2015 11:36


Eller... Nja. Slö o slapp ja. Likgiltig. I viss mån kanske. Men det är så fantastiskt vackert ute att änglarna gråter. Lite molnigt men inte så att det stör. Det ger ett rosa skimmer åt himlen i stället. Solen ligger under horisonten men färgar molnen och röken kring gruvan i en kakofoni av gula, brandgula o orange färger. 

Maken har köpt soffa nu. Många turer blev det. O soffjäveln blev brun till slut. Har den samma bruna nyans som fåtöljen vi slängde ut, är det helt OK, men fan om den är nougatgråbrun, eller skitbrun, eller beige, eller nån annan råttfärg, då blir jag sur. Jag vill helst inte ha en skinnsoffa alls, men skulle det prompt vara, så gärna en oxblodsröd. Varmt o gott. Han hittade ett set med en trea, tvåa o en recliner i rött men tog sån jävla tid på sig att ringa att den var borta innan han lyfte luren. Hittade sen ett svart set med en trea o två recliner. Häck väck. Så häromdagen sa han att han hittat ett rött möblemang igen. Kanon! O nä. Då blev det en brun trea o en svart recliner. *suck* Nåja, hela vår lägenhet är ett hopplock av olika stilar o färger så who cares? Kan inte ha min Klippan-trea som jag önskar mig så länge vi har katterna. O jag tror IKEA har slutat med den stora Klippan i alla fall. Det ÄR mycket brunt o svart i vardagsrummet så det blir säkert bra. Om nu färgen är bra. Får se efter nästa helg... Lagom till jul. Ta en bild o skicka. Jo, tjena. 

Av Kvasthilda - 13 december 2015 09:00


Tema nr 208 Nykomling

347/365


Ny, fast gammal. Utgiven när barnen var små, nyköpt igen i vinter. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards