Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 december 2015

Av Kvasthilda - 14 december 2015 23:45


Nära nu... Har varit en galet lång dag idag. Vaknade tiddigare äön jag hade velat då det ringde på dörren i ottan. Äh, så jävla tidigt var det inte, men eftersom jag sattt uppe länge inför den här nattens jobb var det i ottan. Kvastisotta. Posten kom med paket från Störstebror. Egentligen inte från honom, men han har varit mellanhand. 


Efter det väntade en lunch på ÄllKå. Jullunch. God mat. 420 pixarer. Hoppas de betalar nu då. Vi drog ju kortet men vi skulle bjudas på lunchen. Återstår väl att se om de drar det från vår numer pissiga lön så den blir ännu mindre. 


Fotade Anita sen för en julkalender. Återstår att se om de får använda bilderna. Skulle godkännas på högre ort innan de får gå till det där företaget som hade kalendern. Kände mig rätt nöjd med dem i alla fall. 


Himlen var då galet blårosa och här och där syntes ett o annat pärlemormoln. 


Hem. Kolla igenom lådorna från Broder. Fota innehållet. 


Ladda kaffepannan. Gå o sova en timme. Packa rygtgan o ge sigf iväg till jobbet. Jag körde till Narvik idag o kompisen ska köra hem. Ligger nu i en hotellsäng o hoppas få sova lite. Tre timmar till tattoo. Eler var när jag började skriva... 


NattiNatt! 


*Eftersom det här inlägget publiceras först när det är färdigskrivet, snarare än när jag börjar skriva det fick jag editera det för att det skulle hamna på rätt sida tolvslaget, men idag kan man inte lägga det på minuten... Bara en kvart när. Np skitsamma. Lite kosmetika bara. 

Av Kvasthilda - 14 december 2015 09:00


Tema nr 61 Fantasi

348/365


Om din fantasi får råda, vad kommer du fram till att detta är? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 14 december 2015 00:04


Intensiv eftermiddag och kväll. Lillkullen o Pigan kom med Gossebarnet på eftermiddagen. Hans mor hade "lunch", eller mer matrast o hans far skulle hem o göra sig i ordning för att åka bort på kurs några dagar. Själv stod jag med fingarna i hackad lök o stavad potatis. O just när de kom hade jag börjat strimla ansjovisen... Eller sillen. Lite av varje. Jansson på G. 

Mor o far for iväg igen o jag blev kvar med barnbarnet. Hyssmakaren. Dock tyckte jag det var bättre att han tillbringade sin vakna tid hos oss, där jag bättre kan passa honom o han i alla fall har lite leksaker - o en glasslåda med gamla ljusmanschetter att roa sig med. När det började närma sig läggdags för gossen åkte vi hem till dem. Men inte fasen skulle ahn sova. Nej, vi busade på en stund till, men så kände han att han ville krypa under täcket. 

Jag satte mig med Prime Time och lite Pop Corners... - efter lite rådgivning från Dotra hur fan man får igång deras teve. Pop Corners. Det var nytt för mig. Salta majschips. De smakade popcorn. Även om de var salta så saknades nåt. Antagligen smörsmaken. 

Nu är det snart dags för momror att krypa under täcket också. Nattjobb i morrn, men före det en jullunch på ÄllKå och en fotosession med Anita i kylan. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards