Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 30 december 2015

Av Kvasthilda - 30 december 2015 23:35


Sonen o Lindblomman tittade in en snabbis på deras besök i stan. -Vad gör ni? frågade han. -Det har vi ingen aning om, var E-pigans o mitt svar. Vi hade tinat de frusna hummrarna o funderade just på hur vi skulle servera dem. Till slut kom vi fram till att vi tar en del av Per Morbergs recept på gratinerad hummer (hade tyvärr ingen charlottenlök hemma). Det var bara det att vårt jobb med maten tog sån eviiinnerlig tid med en obstinat tvååring som for kring benen, eller tiggde clementiner, eller gurka, eller paprika, eller tomater som han helst inte ska äta, eller kola, eller choklad, eller dricka - eller drog i magneter o limpor o mormor o mamma o legobitar o grisen o mer godis o guuuvetvadmer. Två vuxna till i huset men de två som fick hyssa o vyssja o mota o hota ungen var hans mor o mormor. De andra två hade fullt upp med tevespel och ehhhhh... nån film. Vad gick i eftermiddags? Morsning o Goodbye. Hade jag gärna velat se. Ahhhh... De tre musketörerna förstås. Hade jag GÄRNA sett. En av mina favvofilmer! Robin som D'Artagnan. O sure Jack Bauer som svinsure Athos. Ja, Kiefer Sutherland alltså. Vafan? Första 24 gick 2001?? Vojne. Måste försöka få tag i alla säsongerna. Vad är det, Elva? I alla fall är de gjorda under elva år. Typ. 2001-2010 o 2014. Har bara sett första säsongen. Eller andra. Helt galet. När var Washington president? Aldrig. Dennis Haysbert. Bossman i The Unit. Hans fru (Bauers) är ju mamma till Bella om jag minns rätt. Twilight. NEJ! Hon var, ehh är med i NCIS. Det är en annan 24-brud som är Bellas mamma. Äh. 

O nu är det Gladiator på teven. 

Hur som haver... Kackostampen blev hämtad av sin far för att vi skulle kunna andas o äta mat i lugn o ro. Hummer o grönsallad. Jodå. På en onsdag. Ingen skumpa. Men lite vitt vin. 

Sååå... äh. Hinner få in ett inlägg i morron med. I morgon är fem minuter bort. 


Av Kvasthilda - 30 december 2015 10:18


Inte mycket kvar nu. Jag har en ledig dag idag och slutar detta år med sex timmars jour - som givetvis fortsätter med sex timmar in på det nya årets första dag också, vilket i sin tur stökar med tidrapporteringen. Challe slutar 1800 han. O jag hade en vanlig B-dag, dvs 8-15. Ser att jag inte ändrat det i min kalender. Köönschtu't. 


Av Kvasthilda - 30 december 2015 09:00


Eget tema nr 51 December

364/365


29 december med nån timmes mellanrum. En viss skillnad i färgerna!




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards