Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 december 2015

Av Kvasthilda - 26 december 2015 11:20


Trasig frys. Vörtbrödet är slut. Överallt. Tossipappret är på upphällningen. *huff* O stormvindar på det. Jag vill ha en skinkmacka! Men har inget bröd. Jag måste ha kastat allt vörtbröd på julafton när frysen pajade. Varför det?? Ska se om det kan ligga i sista lådan kanske. La en del bröd o bär dit. Vi skulle bara ha haft lite kallare jul i år, för utetempen är inte nog kylig för frystemp. 

O mamma bjöd på kalkon igår. Golfbror frestade oss med foton av det dukade bordet. *snyft* Ingen fara, jag åt för dig med, skrev han. Hmmppppfffttttt.... 

Maken jobbar idag. De ringde igår o frågade om han kunde gå ut. Blir väl ett mördarskift då. 

Åsså har jag insett att det där med sjätte graden är sann, än en gång. Många omvägar innan jag hamnade rätt men plötsligt fick jag en uppenbarelse. Jahaaa, är det HON som är Big Fs sambo?? O mamma till hans yngste son. Helt galet. 

O nu vill jag ha en vörtmacka. NU! 

 

Av Kvasthilda - 26 december 2015 10:53


Jamensåja... Nå, vi kommer dit strax. Vad har ni för väder idag? Här är det full snöstorm - o har så varit hela natten. 


Nä, som sagt, det har blåst. Men eftersom Jussi inte var med förra veckan kom han o sjöng för oss idag i stället. O Helga Natt. Eller då Adam's julsång efter Adolphe Adam

O helga natt, o helga stund för världen,
då Gudamänskan till jorden steg ned!
För att försona världens brott och synder,
för oss han dödens smärta led.
Och hoppets stråle går igenom världen,
och ljuset skimrar över land och hav.

 

Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet.
O helga natt, du frälsning åt oss gav.
O helga natt, du frälsning åt oss gav.

 


Art Garfunkel slog sig ihop med The Beatles o gjorde en melodi, skriven av Lennon/McCartney, I Will


Petra Nielsen dansar fortfarande sin Tango Tango som hon startade redan 2004. 

Annandag jul idag. Inte juldagen. Nåja, sjunger Jussi idag kan vi ta den här också. 

När juldagsmorgon glimmar,
jag vill till stallet gå.
Guds Son i nattens timmar
där vilar uppå strå.
Guds Son i nattens timmar
där vilar uppå strå.

Göteborgs symfonietta spelade. 


Kalle Sändare busringde o ställde frågor om Alice Timanders ansiktsmask. Voj voj. 


O Rolf Backe tog oss till Rio, Rio de Janeiro


The Ark sen, med The Worrying Kind o sångare där var ju Ola Salo. 


I årets Så Mycket Bättre sjöng Miriam Bryant duett med Sven-Bertil i hans fars Som stjärnor små, men här var det en av de andra artisterna i årets upplaga som gjorde det, Lisa Nilsson. 

Som stjärnor små
på himlen blå
de vinka till varann,
så gör du och jag, min vän,
för kärleken, för kärleken
emellan mig och dig.

O det är noga att uttala mig o dig som just mig och dig, inte mej o dej! Det sa han, Sven-Bertil.


Mamas and the Papas drömde en liten dröm. Dream a little dream of me. Mamma Cass hette egentligen Cass Elliot


O Mora Träsk, de käkade kavaiarmackor i radion. Svenne o gänget var å andra sidan ute o körde runt i en bil, o inte vilken som helst, en brand new Cadillac


Sten & Stanleys version av Jersey Girl sjöngs på svenska men originalet skrevs och spelades även in, av Tom Waits


De gjorde den på sitt sätt, o My Way spelades av Gunnar Sandewärn. 

And now, the end is near
And so I face the final curtain
My friend, I'll say it clear
I'll state my case, of which I'm certain
I've lived a life that's full
I traveled each and every highway
And more, much more than this, I did it my way


O vi slutar i Lush Life. En riktig rökare med unga Zara Larsson. Inte helt fel avslut på kryssåret 2015. 


Nästa kryss ligger "kvar" i årets veckoräkning. 53 veckor i år. Nå, väl mött nästa år. Gott Slut o Gott Nytt på Er! 


Av Kvasthilda - 26 december 2015 09:00


Tema nr 319 Träskor

360/365


~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards