Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 december 2015

Av Kvasthilda - 21 december 2015 23:36


Sonen tog mor med sig på bio ikväll. Vi var o såg del VII av Stjärnornas Krig. Så ett par scener ur The Big Bang Theory häromdagen o Sheldon som sett fram emot Star Wars-filmen hade annat o göra, men såg säkert stjärnor han med, tillsammans med Amy. Båda såg ut att tindra i alla fall. Resten av nördgänget låg närapå saligen avsvimmade i en biosalong medan deras antagonist som inte ens gillar Star Wars sa "Det här var bättre än jag trodde" - samtidigt som Sheldon sa samma sak till Amy, eller mer rakt ut i luften o Amy log fånigt, med stökigt hår o rosiga kinder. 

Amy har ju spelat Blossom i en serie för tjugofem år sen o alla utbrister, Va är det hon?!?? Ehhh. What? Vet ni ingenting? Mayim Bialik vet oftast vad hon snackar om i sitt lab som Amy. Hon är ju faktiskt forskare, med skådespeleri på sidan om. Fast hennes riktiga jobb handlar om psykosociala beteenden. OCD. Lite vad hennes pojkvän i serien har men de andra lider av... Inte Sheldon själv för han är felfri :) 

Men hur som haver. Star Wars VII. Voj Voj. Ett år till nästa film. En del frågetecken kring karaktärerna men en del gissningar eller aningar finns. Den här filmen var mer som Star Wars V, dvs andra filmen. Marknära fighter, med inslag från första (fjärde) filmen. Klart godkänd! 


Av Kvasthilda - 21 december 2015 13:21


Har bara ett tema kvar att fota nu, sen är jag i mål med årets 365a! Den bilden kan jag inte ta förrän den 29e o den är förberedd till den 30e. Resten är fyllt. *puh* Men som hittills. Sista temat kommer sista december. Kan inte meddela tjejerna på 365 Foton att jag är klar förrän sista bilden är publicerad. Många har redan gått i mål, men jag vill ju som vanligt ha ett tema per dag. 


Av Kvasthilda - 21 december 2015 09:00


Tema nr 320 Tröttmössor

355/365


-.






Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 december 2015 07:28


Huff. Trettio minuter kvar. O har suttit nära trettio. I stället för att ligga hemma o sova en timme tidigare så dagen o ledigheten kan börja en timme tidigare. Slöseri med tid är uuurtrist. O innan jag sover ska jag tömma återvinning. Kartonger, plast, metall o glas.
Ikväll blir det bio med Kläppen. Kuuul!
Go'Morron. 27 minuter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards