Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 december 2016

Av Kvasthilda - 10 december 2016 19:20

Så har jag då kommit hem o kan sätta mig i lugn o ro med kryssbloggandet. Krysset löste jag i snabbgenomgången o det enda jag hade problem med googlade jag mig fram till med hjälpbokstäver. Så, krysset blev klart under fem minuter, plus tiden att hitta den där yra hönan. 


Vi började med Mitt bästa för dig. Killarna som sjöng kallade sig Grymlings. Idel svensk rockadel. Pugh Rogefeldt, Micke Rickfors, Mats Ronander med flera. 

Du har ett sätt som jag inte har
Du har en blick som dröjer sig kvar
Vad de än säger, ja eller nej
Jag sätter mitt allt, mitt bästa för dig


Hej hå, hej hå, vi till vår gruva. Sju små dvärgar. Spelade gjorde The Eminent East Coast Dixie Stompers. *puh* 


Åsså MA Numminen på det. Yes sir, jag kan boogie. Underbart. Originalet gjordes 1977 av ett par spanska damer som kallade sig Baccara


Vi hälsas välkomna ner till Göteborg och plockar vita rosor i Aten. Dessa två låtar ska ge oss göteborgare och atenare. Ja, herre gud. 


O bara för det tar vi tjejen som brukar sjunga just Välkommen till Göteborg, en kväll i veckan när Skansen inte sänder sin Allsång. Lotta Engberg. Hon säger sig vara Världens lyckligaste tjej


Mindre lycklig var nog Lena Ph. Hon sjöng inte, utan vi hörde karaokeversionen av hennes Melodifestivallåt, Det gör ont som vann 2004 och landade på en femteplats i Europafinalen. 

Ont, det gör ont men det går
Det gör ont en stund på natten
Men inget på dan
Du vet att det gör ont
Det gör ont men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring dom märker ingenting
Det gör ont, så ont


Efter det en gammal discodänga. Y.M.C.A.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

 

It's fun to stay at the Y.M.C.A
It's fun to stay at the Y.M.C.A


Tid för hämnd. Gladys Night sjöng titelspåret License to kill ur filmen med samma namn, där vi såg Timothy Dalton i huvudrollen som en mycket förbannad och hämndlysten Agent 007. Visste ni att en av dagens Nobelpristagare har en låt med samma titel? Bob Dylan har skrivit en låt som heter License to kill.  


Another Saturday Night. Den låg på ett o annat kassettband på sjuttiotalet. Cat Stevens. Mannen med ursprung i ett flertal europeiska länder. 


En europeisk musikal på det. Vi hämtar ett stycke ur Chess


Sen hörde vi något som Eldeman benämnde ett röstfenomen. O jag är benägen att hålla med. Hur kan man ha ett röstspann på mer än fyra oktaver?? Yma Sumac hade det. Vet inte hur många gånger jag läste Yma - o ändå blev det Yra... Tack för påpekandet! 


XYZ. Vi slutar med X-Models hit Två av oss. Fast på spanska. Väldigt europeiskt idag. 

Det finns bara en av mig å det är jag
Det finns bara en av dig å de är du
det finns bara två av oss och det är vi.


O med det var det slut för den här veckan. Ovanligt många vinkelpilar idag!

Nästa vecka kör vi 100% Jul! I fjol var han inte med, Borlängepojken. Får se om vi hör Jussis stämma i nån kryssfråga i år? 


Av Kvasthilda - 10 december 2016 09:00


Tema nr 59 Favorit

345/366


En av familjens favoritkakor på väg att nagelfaras. Kantskärningen är viktig. Sonen fick ett mess av sin far o jag fick tillbaks ett från honom i sin tur, "Spara kanter åt mig också!!". Inte mycket kvar när Maken satt kniven o tänderna i kanterna. Kakan blev godkänd. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 10 december 2016 07:48

Fy f*n vad trött jag är..... gått i koma ett halvt dygn nu. Den tid jag inte sovit. Gäsp.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards