Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 december 2016

Av Kvasthilda - 25 december 2016 19:49

Så kan det också gå. Insåg när jag kom ner till svappis att jag glömde ta med mig mina fotodiskar. Eller foto- och filmdisk. Som tur är, är det ju faktiskt juldagen o teven erbjuder en hel del sevärt. Såg slutet på Harry Potter IV (Triwizard Tournament), en dokumentär om prinsessan Maud och hennes hus/slott/herresäte Appleton i England. Just nu rullar en dokumentär om kejsarpingviner. Kallt kallt kallt. Inte lätt att vara en ensam liten pingvinunge i kalla Antarktis. O från prinsessor o kejsare till kungar och vårat egna kungahus. Ebba o Herman pratar om vad kungafamiljen gör på jobbet. En vanlig arbetsdag. 9-5. 

Hmmm, kungafamiljen eller SvenBertil? Inte helt lätt det där. Får väl gymnastisera fjärrkontrollen lite o hoppa emellan. Tur att knappen finns, när det kommer reklam i alla fall. Vi såg en film igår kväll o i ett reklamavbrott var det m-i-n-s-t fem spel- o dobbelsidereklamer. Fy fan. 


Redigerat: Mer kungligt.... Fortsatte med en dokumentär om drottning Elizabeth II, från hennes kröning till idag. Och i dokumentären var även Ben Kingsley med... 


Nåja. Helst vill jag åka hem. *nickar* 

Av Kvasthilda - 25 december 2016 12:50

Så typiskt. När teven står o snurrar o jag försöker varva ner, börjar filmen så sent att den slutar tio minuter innan jag börjar jobba. Nånä. Bliiir inget. Av filmslutet alltså. Har inte sett nån av Scooby-filmerna till fullo. Bara brottsdelar här o där. mowahahahahaaa. En sväng till Svappis igen, innan jag går på ledigvecka. 

Huff. Nä, det är väl bara att packa ryggan då o ge sig iväg. Gårdagens lunchlåda från jobbet får väl följa med. 

God Fortsättning! 

Av Kvasthilda - 25 december 2016 09:00


Eget tema nr 41 Fem

360/366


Söndag idag. Vissa år infaller fjärde advent efter julafton - o det hade kunnat vara idag. Därför visar jag idag upp min femarmade ljusstake. 5e advent :D Var "tvungen" att kasta om mina teman lite :) Eget 41, 4+1=5. Äh. Dålig kvastishumor... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards