Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 december 2016

Av Kvasthilda - 20 december 2016 15:05

Hoppsan. Kikar igenom o tuggar bort lite av 365orna. Såg att jag saknar en kalenderbild också... Måste genast åtgärdas så jag inte glömmer. Det är ju trots allt julafton på lördag. Bara ett fåtal dagar kvar :( 

Ska slå in lite paket så det ordnar sig nog :) 

O vad fan ska man laga för mat idag. Så enkelt när man är ensam hemma. Man tar det som finns. Nu med huset halvfullt av andra familjemedlemmar ankommer det på mor i huset att ordna nåt ätbart - när hon så har tillfälle att det göra. Kanske bara drar ihop en ugnspannkaka. Enkelt. Måste i alla fall köpa ägg, då de snart är slut, så det är lika bra att tömma äggflaket. *så får det bli* Alla äter ju det också. Även Kråk om hon kommer förbi. Blir det fler avkommor, kanske inte en plåt räcker. SysterYster gräddar sina i gjutjärnspanna o de äter en var (minst). 

Ingen julstress. Å andra sidan ingen direkt julkänsla heller. Får se om vi ens får en chokladkartong i år. Firman ger ingen bonus i år - heller. 

Köpte en ny kattsand för att testa. Får se hur den funkar på vårt monster. For också in på Rusta för att köpa en docka till en kompis. Hon ville ha två o jag hoppades att den andra fanns, för ifall jag ska behålla en själv, är det just den. Tyvärr var just den slut. Jag har köpt min flock, men nu fick det ju bli en "extra" till henne då. 

Nä. Lyft arslet o gör nåt annat. Läs ett recept. Skura golvet. Äh. Koka kaffe kanske. I min rosa perk  

Av Kvasthilda - 20 december 2016 09:00


Tema nr 195 Mynning

355/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards