Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 december 2016

Av Kvasthilda - 11 december 2016 17:39

En timme kvar innan man är turfri. Bokstavligen. Två "lediga" dagar framför mig. Antar att det inte blir nåt julbord i morgon. Det bjuds jullunch på jobbet. Tänkte försöka få igång den där bulldegen i morgon så vi får se om jag hinner. 


Det verkar vara dömt att få nåt att lyckas i köket. Köpte ett par förska kycklingar häromdagen som behövde in i en ugn senast idag. Sagt o gjort. Drog igång ugnen före min dag normalt sett börjar. Satte mig att titta på Så mycket bättre - Ted-avsnittet. Mitt i slängde jag in kyllingarna. O där blev de kvar. Stod inne i säkert ett par timmar. Passar gubben. Torra som fnöske. Han vill ju ha kycklingen snustorr. Men inte jag. Tänkte slänga dem, men kände på undersidan o det går att äta låren utan problem. Blä. Griljerade en skinka också men den var inte heller god. Nåt fel på smaklökarna. 


Fick ett mess från Gubben. "Finns trådlös julgransbelysning. Köp. Pok" Hahahahhaa! Ja, om Tyra ska vara här. Om jag ska ha en gran. Vete sjutton hur jag gör med det. Tror inte jag ids ha en gran i år. Hade gärna köpt en sån dotra köpte häromveckan. En svindyring. En sån där lyxgran. Massor med grenar. Väger tre gånger så mycket som vår. Typ. Blir ju så när det är många fler grenar. 

Av Kvasthilda - 11 december 2016 09:33

Apropå dagens bild. Kattfan tycker visst det är vansinnigt roligt att snoka på byrån. Hon har varit däruppe varenda natt (o dag) när jag sovit eller inte varit hemma. Pin jävla tji? En kula har försvunnit. Jag kan inte se det i granen, för jag har inte räknat dem, men jag vet ju att hon lekte med en häromkvällen. Dockorna som står där, ligger omkullputtade eller nertippade på golvet - eller är flyttade på. I morse låg det avbitet glitter/barr på duken under silvergranen. Inte bra. Inte bra alls. KATTFAN. LÅT BLI ATT KLÄTTRA!!!!!!!!!!! Jag blir vansinnig. O det finns inte ett skit man kan göra åt det, när man inte fångar henne medan hon gör det. *grrrrr* 

Av Kvasthilda - 11 december 2016 09:00


Tema nr 217 Omklädd

346/366


Ur Oz the Great and Powerful, Mila Kunis karaktär Theodora i nya kläder. En "Ugly Sweater", fast snygg, med vidhängande vantar, är egentligen ett julornament. Ett julhänge. Måste ta huvudet av dockan för att få på den!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 december 2016 05:55

Det var luften som gick ur mig. Vaknade när mobilväckaren ringde för en stund sen. Orkade inte kliva ur sängen. Min kropp vill inte fungera. Låg o slökollade lite dockor o dockvänner o kusiner o annat löst på Facebook. Snoozade. Snoozade igen men kände att, nu fan är det dags. Kliv upp männ'ska. Morgonbestyren på tossin. Drog på mig långkallingar, strumpor, sockar o t-shirten. Hmmm. Fick en föraning. Kollade mobilen. Två mail. Ahhh. Inställt. Jamensåjävlasköntjustidagdå!!! Ringde Op o bekräftade. Synd bara att jag inte törs dra igång ett bullbak idag. Vågar inte jäsa nån deg, eller göra nåt som inte kan avbrytas. Det är inte säkert att nånting händer idag o telefonen är tyst hela dagen - men när det ringer är det inte med många minuters varsel. Står då en bulldeg o jäser kan man lika gärna kasta ut den. 

Så. Go'Morron Norrbotten. :) 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards