Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 december 2016

Av Kvasthilda - 18 december 2016 22:21

Hoppsan. Slängde in en ny 365a men sen är det stopp igen. Nio kvar. Hoppas jag hittar lite grejer att lägga in under ledigveckan - årets sista vecka! Huff. Nä. Var tog detta året vägen? 


4

Av Kvasthilda - 18 december 2016 09:46

Fjärde advent. Smaka på den. Var tog den här månaden vägen då? Hur ska man hinna hitta den där julfriden? När man dessutom jobbar på julafton? Har jag tur o allt går som det ska, är jag hemma innan Sannas ljuständning o Kalle Anka börjar men man vet aldrig vad som händer. Före det är det en lång vecka med mycket jobb. Ingen tid till de där saffransbullarna. Om jag inte kommer igång idag. Det har varit en underlig månad. Har varit trött hela helgen. Trean är inge' kul. Man blir så vansinnigt trött efteråt. Hela fredagen gick åt i nåt komaliknande tillstånd. 

Väntar hit barn o barnbarn idag. En av avkommorna. Den äldsta jobbar hela dagen - kanske det går att få hit henne efter jobbet. Eller så skickar jag mat med hennes syster. Den yngsta är i Byn o vi ses inte förrän i morgon kväll. Han åker direkt till jobbet. 

Plockade fram en älgstek. Gubben kom hem med ett par IKEA-kassar fulla av kött men det var inget större problem att rymma dem i frysen. Kvar lite stek från förra året. Undrar om jag ska göra kalops? *onödigt att använda stek till det*. Jo. Men vi har så lite grytkött, för det mesta av det mals ner till köttfärs redan vid slakten. Osso Buco-köttet (eller leggen då) hade man väl kunnat använda men näääää. Det är vad det är. Osso Buco. Eller Ozo som gubben skrivit på paketen. För mycket ben o äcklig märg. Det lämnar jag åt den där som styr fjärrkontrollen. Då är det bättre med "stek" - som kan vara vad som helst egentligen. En större köttbit helt enkelt. Inte mycket grytbitar i år. 

Nu ligger han på soffan i köket. Vaknar som vanligt i ottan o tittar på sinnesbedövande teveprogram, typ Auktionsjägarna eller de där människorna i Alaskas sista utpost. Discovery går varm här. 

Behöver komma in under sofflocket, men det får vänta. Ska leta fram lite fler ljus. Har inte ens tänt tredje adventsljuset i staken i köket o den i vardagsrummet har kommit upp i veckan. Fattar inte varför jag har så lite julstämning. Min absoluta favorittid på året, näst efter en myggfri sommar. Alla ljus o mys. Glöggen. December bara rusar förbi. 

Nä, om man skulle slänga fötterna i ett bad medan man väntar på att Gubben stulat färdigt? 

Eller leta nåt kakrecept. Mintkyssar ligger bakom pannloben o irriterar sen nån vecka tillbaks. Tror inte jag har pepparmint ändå. 

Äh. 

Av Kvasthilda - 18 december 2016 09:00


Eget tema nr 42 Kotte

353/366


För andra året i rad har jag köpt en pinjekotte till jul.

Får se om den slår upp sina gömmor o spottar ut sina nötter :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards