Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 december 2016

Av Kvasthilda - 13 december 2016 23:49

En sista innan jag svimmar under duntäcket. Sitter med Karlvagnen o fantastiska Christian Olsson. Sport ikväll alltså? Nu pratar han om Chuck Norris med nån snubbe som var med i filminspelningarna av nån filmsvit. Han har ju gjort några. 

Försöker varva ner efter kvällen. Blev en bowling-o-matkväll trots allt. Visste inte om jag skulle idas fara dit men med redan beställd mat kunde jag ju inte skippa det hela. Var lite småsur hela dagen för detta att jag aldrig kan komma till skott o bestämma mig för att ha kul. Parkerade bilen utanför dotras svärpäron o promenerade upp till bowlinghallen. Oj. Full rulle :) De hade ju grundat sen fyra - o några var mer bladiga än andra. Maten var KANON! Supergott. Helt vanlig fläskfilé o potatisgratäng. Nåväl, Fläskfilé Sous Vide. Till det nån svampstuvning/sås o rödvinssky. Fick hålla mig till vatten ikväll, eftersom jag har jour in da morning. O bowlingen drog igång efter att stans proffs gjort sitt på banorna. En syn för gudar. Skoj är det. Jag hoppade spelet ikväll med lite trassliga knän och bara för att kunna slappna av innan jag somnar. Hur det nu ska gå med den biten. Är ju fullmåne gubevars. O vaddå?, säger pigan. Finns ju inga varulvar?? Nånä. Har inte med dem att göra. :D :D 

Just ja.... Kastade en blick åt sidan o såg en liten påse som kom med posten idag. Äntligen har jag Tiff här. Den sista vintage-dockan jag saknade! Eller tja. Det är en sanning med modifikation, för det finns några japanska dockor - o framför allt EN jag vill ha för att helt ha fyllt det där facedexet.... Mowahahahahhaa. "Dexet" kommer givetvis från Pokévärlden. Hur som haver. Skippers kompis Tiff. Så bökig o besvärlig att hitta. Eva knep en FEMTON MINUTER före mig i en FB-grupp för ett par år sen. Eller var det förra året? Jo. Hon hade kläder. Den här är sprittandes näck. Hennes kläder är inte heller lätta att hitta, men hon kan ju ha Skippers kläder. Hade sett ut ett set på Tradera, jag tänkte ge till henne, den dagen hon skulle anlända kalla Norden men jag tappade den pga jobb, eller annan anledning. Alltid äre nåt. 

Nä. Natta nu. Som det ser ut med våra kollegor från grannlandet får vi köra alla tåg, inklusive deras. Kanske bäst att krypa under täcket så man får nån timme ifall mobilen ringer. *gässssp*


Av Kvasthilda - 13 december 2016 09:00


Eget tema nr 40 Smil

348/366


Glad onge!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 december 2016 08:57

Försökte vakna i ottan i morse. Gick sådär :p Kollade lite facebook innan jag klev ur sängen o just ja. Luciamorgon. Kanske ska kliva upp o se just Luciamorgon då... En panna kaffe. Drygt en o en halv timme senare (ja, klev ju inte upp när klockan ringde några minuter i sju) har jag sett lite luciasång - med Oscar Zia, vilket alltså säger mig att det INTE är direktsänt, då han sitter i en glasbur bakom ryggen på mig på Kärlekens Torg i Örebro o samlar pengar med Musikhjälpen. Jag har också rensat ur värmeljuskoppar, delat dem från ljusvekeplattan o tagit ur allt brinnmassa. Kattlådan är städad o tömd på det som ska ut. En kopp kaffe har hunnit kallna o hällts ur. Återvinningen är sorterad och redapåtagen för vidare transport ut. All-in-all en lite inte-så-händelse-rik morgon. Musikhjälpen snurrar på teven. Pantflaskor är bortplockade o glasflaskor ihopsamlade, till ovanstående återvinning. Är torr i munnen av kattlåderensningen. Den där sanden är läskig. Jäkligt effektiv, men läskig. Man blir som läskpapper på händer o i ansiktet. Måste köpa ny kattsand snart. O det är ett stort företag. Jäklar, vad många olika sorter det finns! Vet inte vad det är för typ grannen använder, men det är en konstig sort i alla fall som alltid hamnar i en konsumkasse på trappen. 

O kattfan har klättrat inatt igen. Måste ha blivit skrämd av nåt för allt hade flugit åt alla håll på skåpet. 

O Pikachu har fått tomteluva till jul. O några bejjar har kommit. Folk gnäller o skriker till höger o vänster. Blir det ingen Gen2? Kommer specialerna? BAH. Det kommer det som kommer. Hur fan ids man? Men bejjarna får man tydligen i ägg. 

O mina ägg är slut. Nä. Har sex ägg kvar i kylen. O jag tänkte göra lite småkakor. Får se vad jag behöver till dem. Till ett par av dem behövs det då ägg. Äggvitor. Dammit. 

Idag ska vi till till Tåget på lusseskoj. Kanske ska göra mig ett polkaglitterband till håret? 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards