Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 oktober 2019

Av Kvasthilda - 1 oktober 2019 09:00


Tema nr 355 Årets första snö

274/365


...kom igår. Nej, redan i förrgår eftermiddag började det snöa.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 oktober 2019 08:36

Uff. Ska man idas? Tittar ut o ser slask. Djupa fåror i snön där bilarna kört. Som i april. Kommer man bara från gården och ut på E10 är det väl inga problem förmodar jag. Kråk som har sommardäck på bilen. Vore ju jobbigt om hon inte ens tar sig ut från garaget hemma. Så dumt att hon inte bytte däcken sist hon var i Fällfors. Då hade hon varit där igår redan. Hon som behöver alla dagar o timmar hon kan få där, i sitt eget hus. Där hon kan rå om sig själv o katterna och inte bry sig om omvärlden. 

Kanske dags att byta namn på den där kategorin? Länge sen de var kids, mina kids. Tiden går, men mina kids är o förblir de, vuxna eller inte, men det är lite sådär att kalla dem det. Avkommorna? Bah. 

Själv har jag "slösat" en ledig dag redan. Ska det bli en till? Just nu känns stugan ligga väldigt långt borta. Får se före lunch hur jag ids. Senare än två kan jag inte åka. Eller kan o kan. Klart jag kan. Men då är det mörkt o man måste köra i skymningsljus bland älgar o annat lösspringande fyrfota. Nån tog en älg häromdagen neråt Jukkas. Huvva. Med bössa - absolut. Med bilen? Nääää. 

Om bara huvudvärken kunde dra ner lite på verksamheten. Är väl "den tiden i månaden igen". Pigan har ju PMS o vi låg väl nästan i fas - ett tag i alla fall... 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards