Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 oktober 2019

Av Kvasthilda - 25 oktober 2019 22:56

Fredag? Uppenbarligen. Magen kurrar o snackar - fortfarande. Ont i huvudet. Har haltat runt hela dagen idag. Började förmiddagen med att åka på ett möte med arbetsledare och skyddsombud. Hade dock kunnat sluta illa - för benet... Kom ut på trappen och halkade. Tog mig ner på gården, meddelst dubbelkliv och insåg att det bara var att gå in igen o leta fram dubbarna. Satana vad halt det var. Traktorn hade varit o skottat gården under morgonen och på det kom det regn som blev is. Höll på att krocka på vägen till jobbet också. Hade varit mitt fel om vi gjort det... Gick bra, tur nog. En liten utfart i backe... 

Surrade med kollegor - på andra avdelningar innan mötet. Många möten idag. Kul att träffa lite folk. Även med ont knä. 

Surrade lite mer efter mötet och lämnade in en ledighetsansökan för nästa vecka. Fick den beviljad direkt så vi åker ner till stugan under Ongens höstlov. Hans mor vill ner o träffa pappsen och komma ifrån stök o bök o jobbstress o snö i stan. Ska bli skönt att få rå om dem ett tag. Har knappt sett barnbarnet sen i somras. 

Skulle göra nåt kontorsjobbsjox i helgen o chifen tänkte komma ut, men jag kom med idén att göra det på måndag i stället. Men inte ska du behöva komma på ledig dag? Mja... Gör inget. Du slipper komma till jobbet på lördag o jag kan ändå inte åka nånstans förrän tisdag. Har ett tandisbesök bara, men resten av dagen kan vi pyssla med vad du nu tänkt.

Under mötet diskuterade vi tågföring och om jag kunde utföra mitt jobb.

Tja, KÖRA tåget är nog ingen större match, men jag ska,

1. Ta mig till tåget.

2. Komma upp i loket...

3, hoppas att inget händer efter vägen så jag måste ut o gå längs banvallen o skruva vagnar o annat... 

SÅ, eftersom firman nu är den den är, finns det andra jobb att göra o chifen har lite att delegera. Blir så bra så. 


O nu vräker snön ner igen o det står en bil mitt på gården. Traktorn kommer inte förbi och han ska inte skotta snön UPPÅT mot gräsmattan så fasen vet hur detta slutar. De lär ju komma före tuppen gal i morgon. Om de inte ger sig ut redan ikväll. Man vet aldrig. Troligast är i morgon, för två gånger på samma dag låter överkurs - även om det kanske var mer överkurs med morgonens snöröjning. 

Av Kvasthilda - 25 oktober 2019 09:00


Tema nr 314 Tyngd

298/365


Grillplatsen är vinterbonad och för att hålla träskivan på plats över eldstaden, har Maken satt en rälsbit mitt på. Jag ser inte av höjden på rälsbiten hur tunga tåg som kan rulla på den, men jag tror det är en äldre bit o då tål den inte våra tunga tåg, som väger över 8000 ton och har en maxaxelvikt på 32,5 ton, oftast är de kring 30. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards