Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 oktober 2019

Av Kvasthilda - 19 oktober 2019 11:06

Svårt idag sa han. Nåja. Vet man vad man ska söka på så blir den enkelt till slut, men det var ju en del jag fick klura lite på. 


Vi börjer under ytan med Yellow Submarine. I krysset skriver vi ubåt


Tra-raj-da-di-da-di-raj-da-di! Sjöman.
Tra-raj-da-di-da-di-raj-da-di! Svaj.
Tra-raj-da-di-da-di-raj-da-di! Öman.
Tra-raj-da-di-da-di-raj-di! Kavaj.
Tra-ri-da-raj-da-raj-da! Hamnarna.
Tra-ri-da-raj-da-raj-da! Famnarna,
Tra-ri-da-raj-da-raj-da,
raj-daj-daj! Blå.
Vågorna gå.

Salta Biten heter melodin som Hasse o Tage skrev till Sigge Fürst. 


What's He Like undrade Eric Hassle


Lejonet Elsa hon var född fri, hon. 


Robert Wells dirigerade sitt storband genom ett stycke av Carl Orff. Tillhör inte en av de kompositörer jag har på tungan utan den krävde lite letande. 


This is It, en välkänd discodänga från 70-talet men sångerskan kanske inte är lika känd, Melba Moore

This is it
This time I know it's the real thing
and I can't explain what I'm feeling
I'm lost for words
I'm in a daze
Stunned and amazed
By your open ways

 

This is it
Oh yeah yeah yeah


Så tar vi oss hem till vårt egna discoband, Alcazar

I am not a sinner nor a saint
Not that I would loose my head and faint
Every time we touch, no
Am I forgiven
Living and loving my way

 

I am not a sinner nor a saint
You never gonna break my heart, I ain't
Gonna let it happen, no
Am I forgiven
Confessions I make in the name of myself

De tävlade i Mellon 2003 med den och kom på en tredje plats. 


London Royal Philharmoniker spelade Simon och Garfunkels Sound of Silence. Till krysset sparar vi den enes förnamn, Art


Så dagens Eldemandubbel. Vi sökte en svensk komedienne och jag är inte så hemma på Mia Skäringers repertoar, men det var hon som sjöng, tätt följd av Roger som pratade om sin bror Roy och Macken de har tillsammans. Roger spelades av Jan Rippe


Sen hoppar vi raskt tillbaks i tiden igen, till slutet av åttiotalet. 1987 hörde vi You're Gonna Get It i radion med gruppen Trance Dance


Jag har drömt om sommaren med dig
Jag vill minnas alla dagar då vi två
Sett hur lyckans blå förgätmigej
blommat mot oss
under sommardagar blå
jag har drömt om sommaren i år
jag har drömt om dig i sommarvindens spår
varje skymning står du där
du är allt jag håller kär
kom till mig min sommardröm i vitt
varje skymningen står du där
du är allt jag håller kär
kom till mig min sommardröm i vitt

Östen med rösten, herr Warnerbring. 


Vi avslutar med låten alla försöker undvika i juletid. En sån där fånig internetploj. Den som hör Last Christmas förlorar... Wham heter ju gruppen som gjorde den men vi hörde den på spanska? Portugisiska? Det förra troligen. Sandra Granados sjöng i alla fall. 


O med den julsmällen avslutar jag dagens kryssande. Hoppas ni har en fin dag där ni befinner er, här blåser det isvindar. Ikväll börjar Så Mycket Bättre - Andra Sommaren. Får se om jag har en chans att se nåt. 



Av Kvasthilda - 19 oktober 2019 09:00


Tema nr 190 Morgondimma

292/365


Tillbaks ett par veckor i tiden igen.




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards