Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 oktober 2019

Av Kvasthilda - 8 oktober 2019 20:55

Vaknade i ottan idag. Innan mobilen ringde. Hade jour idag från klockan 0700. Låg o bläddrade på Facebook en stund, som vanligt när jobbmobben ringde. Hade visst fått mail om jobb men inte sett det. Eller ens hört det, vilket jag inte förstår då mobilen låg intill mig. Smidigt jobb. Pass med ett tåg för att ta hem ett annat. Snabb tur. 

O ikväll har vi raidat. Totalt kaos som vanligt, när folk inte kan kommunicera o mycket kids som fyller upp grupperna. Det är väl en sak, för raida måste de få, men det borde styras upp något bättre. Jag hade ju jour ända tills raiden började så jag vågade inte tro att jag skulle hinna vara med, trots att jag åkt ut på jobb innan. Rätt vad det är ska nån hämtas eller nåt. Jour är jour. Dock hann vi köra några raider. Inte en enda grön MewTwo, vilket var vad vi letade idag. P har fångat en åt mig, så jag har en. Dotra fick en och tog en åt kompisen. Kråk fick ingen. Trist. Körde en raid åt ongen också, men det blev en vanlig lila åt honom med.

Gossen som tappat en tand. En av våra Pokékompisar jobbar på hans skola o hade varit med under lunchen igår när tanden plötsligt bestämde sig för att ploppa ut. Han har hållt på att vicka på den sen i somras. Mormor. Titta, jag har en lös tand! Åsså har han vickat på den. Ungen har tappat sin första tand. Awwww... ♥ Förskoleklass o tappade tänder. Nu är det ingen återvändo. Ungen är stor. 

Av Kvasthilda - 8 oktober 2019 09:00


Tema nr 151 Knopp

281/365


Vi rev golvet under diskbänken i stugan då man höll på att kliva igenom det... Här är diskbänken på plats igen, men inte fastsatt. Kom ihåg att jag inte fotat knopp, fast jag var bombsäker på det. Har garanterat nån blomknopp sen i somras, men måste ha blandat ihop temanamnen. Så många är likadana o jag har dessutom egna teman som kan förvirra det hela. En knopp. O en knopp. O en annan knopp. O ett tredje vred som kunde vara en knopp. Vi satte upp en knoppradda på skåpdörren för att ha kökshanddukarna på. Eftersom stugan ska bytas ut vad tiden lider, spelar det inte så stor roll om man borrar lite i det gamla. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards