Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 oktober 2019

Av Kvasthilda - 4 oktober 2019 09:49

Vaknade lite vilse idag. Första tanken var, jag är vaken före Melodikrysset. Satt uppe längre än jag hade tänkt igår o lyssnade faktiskt på Nattjakten. Musikaler. En del kluriga och en del lätta. Men MelloX-et. Det är ju fredag idag. Då är jag verkligen vaken innan krysset börjar, eftersom det är i morgon. Gibsslap. 

Katten gick just ut. Har legat o väntat på mat, men jag ser att påsen i kylen är öppen så Maken gav henne mat i morse. Helt slut i skålen, men hon får inte äta så mycket ändå. Knaprade torrfoder en stund, men gav upp o gick ut till slut.

Men skit. Radion tappade kontakten igen. Nä. Nåt glapp i nån reklamsnutt kanske? Eller så försvann de från norrbottensradion bara. Jo, en avslagen mikrofon :) Tur att de är vakna på annat håll o kan rädda det hela när ljudet inte går fram. 

Ännu en blåsig dag. Inte lika apkallt som det var igår med isvindar från nordost. Blåste rakt över sjön. Brrr. 

Hörde en bil igår o funderade, då jag inte såg nån. Anade en rörelse på gården o kikade ut. Jodå. Catrine var här o plockade ris. Skulle ha till ett blomland med lökar inför vintern. Plocka allt du vill! Vi har gården full av virke. Eller snarare ved. Parabolen tarvade lite avverkning och det grämer gubben. Han ska flytta parabolen till andra sidan huset och sätta den i granen. Vi kan inte ha den på väggen för då måste fler träd ner. Granen har fri sikt ut åt andra hållet. Jädra tjorv. Ett nedplockat träd - ÄR ett nedplockat träd och går inte att göra ogjort. Minst tre av dem hade han velat ha kvar. Nåja. Det är vad det är. 

Wham i radion. Careless Whisper. Inte Last Christmas - än. Kanelbullens dag idag. Vi väntar med julen ett tag - även om DollarStore fyllt butiken med grejer. Dotra såg nåt hon ville ha så jag får väl köpa det åt henne nästa gång jag passerar då. Typ. Eller en ennan gång när jag hinner. De ska väl finnas kvar nån vecka till. 

Rethostan fortsätter. Låter som Sonen. Han harklar o harklar o harklar varenda morgon så man blir tokig av att höra det. I hans fall kan det vara mjölken. I mitt fall? Vette fasen. Tror det blir psykologiskt efter ett tag. Som Dotra o hennes näsdroppar. Det går att andas utan dem. En liten retsticka i halsen o inget att hosta upp. Undrar var jag stoppade halspillren? Har såna mot både rethosta och slemhosta. Två-i-en. 

Nåja... Önskar också att Maken hade dragit ihop veden på gården o kapat den så hade jag kunnat klyva lite emellanåt. Det är rätt måga träd som ligger o väntar. Dock är det rätt kallt ute o inget kul att vara ute när det blåser, men man kan ju ta nån klabb ibland så minskar det i alla fall. Han har beredskap från igår så jag hoppas han hittar lite tid att dra hem ett par pallar o pallkragar. Vi behöver ett par till, till veden. 

Av Kvasthilda - 4 oktober 2019 09:00


Tema nr 146 Kanelbullens dag

277/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards