Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 oktober 2019

Av Kvasthilda - 16 oktober 2019 18:55

Månen är i regress men den är så häftig där den precis kommit upp ovanför tallskogen på andra sidan sjön. Röd Oktober. Eller nä. Den  är orange. Men i teven går Röd oktober (Jakten på densamma) med Sean Connery. Hörde hans härliga skotska röst. 

Vi har gjort en skafferistädning här idag. Eller frysrensning. Blev prinskorv med ICAs Grönsaksmix som jag älskar men som de verkar ha lagt ner.... Huff, händer med det mesta jag gillar. Är det bara jag då de är så "impopulära" att det läggs ner? Dotra letade den för nån vecka sen men den fanns inte. Hittade inte ens en skylt i frysdisken. *bah* Just my luck. 

Letade bild på röd oktober.... Kom ihåg att en väldigt ung Alec Baldwin är med i filmen. Han dök upp i en serie jag just nu ser på Netflix. Med min tur försvinner serien innan jag hunnit till slutet. Grimm. Han (Alec) är en forensic examiner. Vilket det väl även heter på svenska nu för tiden...? Typ. 

Av Kvasthilda - 16 oktober 2019 11:01

Var uppe med tuppen i morse. Vi bestämde igår att gubben skulle få gå ut o leta svarta fåglar o jag skulle ta en tripp till Jörn o hämta MC. Det var sagt att han skulle komma med tidiga tåget, men det blev 92an o när det anländer vill Maken  vara i fågelskogen. 

Höll på att plocka två av de där pippisarna på vägen ner till Jörn. Två tjädertuppar mitt på vägen. 

En fantastiskt vacker dag hittills. Solen skiner. Månen är full (fast den har väl gått ner vid det här laget). Frost överallt där frost sätter sig. Vackert. 

Ska ta en promenad med kameran bara jag skrivit klart det här. Maken la sig på soffan för att vila en stund efter att vi sett två avsnitt av Car SOS. Underbara sköna. Tim o Fuzz. 

Nä, en prommis då. Kanske pinka först. Vi har värme på dass. O varmvatten i kranen. Mmmm. Fast fortfarande dåligt med lyse på dass. Mörkt som i graven. Inte just nu, men strax efter sju på eftermiddagen. Så får det bli. Hejpa! 

Av Kvasthilda - 16 oktober 2019 09:00


Tema nr 48 Där uppe

289/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards