Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 oktober 2019

Av Kvasthilda - 10 oktober 2019 17:31

Har funderat lite på det där med X Factor o liknande o undrade hur det gick före Jamie Archer. Killen som gjorde en galen audition med Kings of Leon's Your Sex is on Fire. Vet att han blev lite bränd efter hela den där cirkusen. Inte lätt för en rockare att vara med i popsvängen. Lite som för Jay i IDOL som gjorde coolaste covern på Madonna's Like a Prayer. Nu går inte de två att jämföra på nåt sätt då de spelar helt olika typer av rock. Han, som i Jamie, har varit borta i sex år men gjorde förra året en radda YouTube-klipp där han berättade sin historia fram tills då, 2018. Han har gjort en del låtar han blev nöjd med och till slut spelade in. Han vill ta rocken till en annan nivå. Ett nytt sound. Inte pudelrock a la 90, eller 70-talspunk eller hardcore, utan nåt nytt. Jag har noll koll på vad alla olika rock- o musikstilar kan tänkas kallas o vilket fack de hamnar i, men jag gillar hans låtar. Bra beat. Lite rock meeting disco. 

Jag har lagt honom i min Spotifylista. I like! 


Av Kvasthilda - 10 oktober 2019 09:00


Tema nr 19 Begravd

283/365


Det hade jag inte väntat mig. Att ha bilder från en begravning under det här temat. Framför allt inte för en av våra bästa vänner. En fin begravning var det. Micke ligger nu där, i sin vita kista i en grav i Gammelstan, tillsammans med sin skinnrygga, kaffekosan i trä och kepsen han alltid hade med sig.

Jag har fortfarande svårt att förstå att han är borta. Fina Micke. Knäppa Micke. Älskade Micke. ♥ 





Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards