Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Kvasthilda - 1 oktober 2010 11:40

Sitter på jobbet, min lediga dag till trots. Några av tjejerna har kommit på den eminenta idén att baka på fredagar. Eller till fredagar. Just nu pågår Norgeutbildning så det är extra mycket folk i faggorna och lokalerna.

Det här tagentbordet går knappt att skriva med så om det fattas bokstäver åstans beror det på att knappara är URKASSA. Får kola upp det bättre när jag kan o stavningskola. *bäh*

 Stavningskola???? Ja ni ser.

Vi har fikat krleksmums, morotskaka (favorite!!!!) och underbara små blåbärskakor. Mörpajer fyllda med "ekologiskt odlade" o handplockade blåbär kokta til egen sylt som hon sa föraren som gjorde dem. O druckit en massa kaffe. u har Norgestudenterna gått hem för dagen, flygen går om en dryga timmen beroede på var de ska.

Nä, u ska jag gå hem o stava om det här inlägget. Får hybris är jag ser alla fel!

 Fins inga n tror jag. ästan-

 

Redigerat:

Sitter på jobbet, min lediga dag till trots. Några av tjejerna har kommit på den eminenta idén att baka på fredagar. Eller till fredagar. Just nu pågår Norgeutbildning så det är extra mycket folk i faggorna och lokalerna.


Det här tangentbordet går knappt att skriva med så om det fattas bokstäver nånstans beror det på att knapparna är URKASSA. Får kolla upp det bättre när jag kan o stavningskolla. *bäh*

Stavningskola???? Ja ni ser.

Vi har fikat kärleksmums, morotskaka (favorite!!!!) och underbara små blåbärskakor. Mörpajer fyllda med "ekologiskt odlade" o handplockade blåbär kokta till egen sylt, som hon sa föraren som gjorde dem. O druckit en massa kaffe. Nu har Norgestudenterna gått hem för dagen, flygen går om en dryga timmen, beroende på var de ska.

Nä, nu ska jag gå hem o stava om det här inlägget. Får hybris när jag ser alla fel!

Finns inga n tror jag. Nästan.


Av Kvasthilda - 1 oktober 2010 09:00


Tema nr 170 Löv

273/365


Fotade lite olika löv tidigare i höst med detta tema i åtanke. Är dock tvungen att lägga upp två bilder även om det ena alltid försvarar titeln, eeehh beskriver temanumret. Temabilden, den övre, visar ett löv från ett träd vi inte har hos oss. En björk förvisso men inte den arten. Vi har många olika björkar här men inte hängbjörk ā la Ornäs. Fast lövet kommer från Våmhus. En regnig dag besökte vi kyrkan i Våmhus och det lilla taggiga björklövet ropade på min uppmärksamhet. Andra bilden är bara-för-att. Som så många andra av mina bilder. Bara för att. För att det var så gulligt i sin hjärteform. Ett annat björklöv. Från en annan art. Antagligen en glasbjörk som vi har gott om i våra trakter. Fångad en dag i september under en Ryggenpromenad i Långträsk. Den fångade mitt hjärta och kameran fångade dess avbild :-)




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards