Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Kvasthilda - 28 oktober 2010 21:25


En lång dag idag. Massor med snö på sjöbangår'n. Ingen röjning där inte.

Hade med mig en kompis idag igen, tänk om Svensson visste det.... som han har tjatat om att följa :-)

Mitt enda dagskift inom skådlig framtid. Med dagsljus. Norskkursarna har skrivit prov idag. Nästa vecka börjar en ny omgång. Med idel instruktörer - o en av tjejerna.... Hon är skitnervös. "Men vaddå?" sa jag. "Du har ju världens chans nu att suga i dig all denna kunskap."

Hämtade upp E-pigans paket idag också. En hysterisk halloweenklänning. Eller tygtrasa. Med kattöron. Mer lullull än tyg. O Lillkullen kom hem med en ny ärm. Håller på att lägga på en sleeve på ena ärmen. Idel döskallar. Nej förlåt. Gastar. Nej, andar. Äh, nåt dött i alla fall.

Jag försökte mata honom med nybakta muffins men han vägrade. Skitungar. Undrar hur många gånger de här snorgärsen har supit sig fulla o blivit hrrmm... sjuka pga det? Påstå att det är muffinsarnas fel? Tror alkoholen gett mer bakfylla o kassa magar. Men slutar de dricka alkohol för det? Nå inte. Vaddå muffins?

Jaja. Your lost, kiddo ;)

Nä, har bakat till jobbet i morrn. Lite muffins o en kardemummakaka.

Nån annan än "Syster" o Yster" måste väl ställa upp nån gång. O Majsan. Yster konstaterade att hon bakat tre veckor i rad o med dryga 50 förare behöver hon alltså inte baka på de närmaste tre åren... :)

Återstår nu bara att se hur jag ska paketera detta...


Av Kvasthilda - 28 oktober 2010 09:00



Tema nr 296 Tecken
296/365


Tecken. Undrar om morgonens strömavbrott är tecken på något?

Min bild idag visar tecken av annat slag. Ja, egentligen är det ju bokstäver men för mig är det bara tecken. Det står Jahve på hebreiska. Den guldfärgade solen med långa strålar finns i Älvros Gamla kyrka i Härjedalen som är en av de läckraste kyrkor jag sett.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 28 oktober 2010 07:32


Ännu ett strömavbrott där hela stan utom sjöbangårn (o med det LK-området) tappar strömmen o det blir svart som i natten. Tände lite värmeljus i köket o tog med bamselampan i badrummet för morgonduschen. Inte lönt att se nåt därinne. Katten följde med för han ville ha tag i strålen (från lampan förstås. Vad trodde du??).

"Har de inte dimensionerat det rätt?" säger sonen. Han har varit i Porjus på studiebesök i högstadiet o de berättade att de skeppar ut exakt den mängd el som behövs. "Jo tjena", tyckte Junior. "Andra gången på en vecka nu."  

Jag kom hem från jobbet en dag o det lyste värmeljus överallt o ficklampan och ett TP Disney stod på köksbordet. Det är tecken på strömavbrott. Kottarna har aldrig tid att umgås över ett vanligt brädspel om inte strömmen går.

O varmt o gott var det :-)

Fast mina glasögon immade igen av värmen. Heheheheee.

När jag vaknade första snoozen i morse fanns strömmen för jag slängde ett kvarts öga på elklockan o den visade 06.03 När jag klev upp en stund senare var det beckmörkt överallt.

Så för en stund sen small det till, bokstavligen, när strömmen kom tillbaks - o en propp gick. Alla maskinerna i vardagsrummet som slog på samtidigt. BAM.

Nä, dags att göra sig klar för dagen igen.

Ska bara hälla kaffet på termos så gubben har när han vaknar.

O hoppas att strömmen håller så jag tar mig ut på sjöbangårn i alla fall....


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards