Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Kvasthilda - 8 oktober 2010 22:45


eller datten. Idag har det varit en sån dag. Lite this o lite that. Tvättat lite här, gräddat en pannkaka där. Kottarna har bytt till vinterdäck på bilarna. En vit bokhylla har åkt ut med huvudet före (om den hade haft ett). Vi skulle nämligen ställa in en hylla i badrummet o köpte en loppishylla. Nu lutar vårt golv så hyllan passar inte utan att man gör nån form av rekonstruktion av sargen. Vilket inte gillas av Maken så hyllan åkte ut i stället. O det var ändå han som köpte den..... Nä, vi köper en hylla i stället. Jotjenahyena. Går ju aaaldrig som Örebroarn säger.

På teve är IDOL igång på riktigt. Första tjejen har åkt ut. Jag anade att Linda kunde sitta lite löst idag. Helt övertygad om att en tjej skulle åka, frågan var bara vem. Killarna är ännu säkra. Hej Vejs med Sassa. Tja, i dagens final fanns det väl inte så mycket annat att välja på?

På teve går Hidalgo. Med snygglot Viggo Mortensen som rider sin westernhäst mot arabiska fullblod genom öknen... Har aldrig sett hela filmen. O inte idag heller. Idolfinal däremellan.

Men nu har jag sett slutet i alla fall. Ja, tiden har passerat här..... Pysslar med så mycket annat samtidigt som jag skriver!

Nu är det NattiNatt som gäller. Melodikrysset i morgon.

Maken jobbar. O vill att "vi" ska bjuda hans arbetskamrater på mat nån gång under helgen..... *bäh* Får se.



Av Kvasthilda - 8 oktober 2010 09:00



Tema nr 330 Vagn

279/365


En vagn kan se ut på många olika sätt. Min vagn är en gammal hästskrinda som gjort sitt och numer tjänar sitt leverne som utställningsobjekt i en trädgård. Ett gammalt hötråg fungerar som blomkruka. Visst är den fin? Lite svårfotad då jag inte ville inkräkta på husfriden i trädgården men jag tog några bilder med fokus på vagnen eller på gärdesgården i förgrunden. Man anar bara en stolpe till vänster här.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards