Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Kvasthilda - 13 oktober 2010 13:28


Sitter i björkis o har just ätit lunch. Det faller snö utanför fönstret. Här ligger snön några cm djup. I stan har den tinat bort.


Träffade på Maken idag igen. Han ringde sen jag passerat deras arbetsplats o frågade om jag fick stopp i Krokvik. Nej, vaddå?

"Jo, två fel. Du har ett slaghjul (ingen överraskning då våra tåg ständigt har nåt litet slag, o därav frågan om stoppet, då vi passerar en detektor) och största felet av allt var att det inte kom ut nån bullpåse genom rutan"....

Puss på dig med!


Fick Ole med mig en bit på vägen idag. Det var meningen att han skulle fara ända ner till Kiruna men han gav fan i det. Tyckte inte han behövde linjekännedom då han kört dagligen (nästan) i tio år förut o "om de flyttat en signal femtio meter, so what?" Han gav sina kollegor ledigt en dag i stället o tog deras tåg hem igen. De skulle ha bil upp o han bil ner.


Själv har jag en hysterisk huvudvärk igen. Inga tabletter funkar just nu. Vätskebrist? Eller sömnbrist. Antagligen en kombo med betoning på det senare. Min kropp är inte van att jobba förmiddagar o kliva upp en tid som största delen av resten av befolkningen i detta land normalt går upp....


Hörde kaffepannan puttra. Ska ta en slurk - i stället för den vätska jag kanske skulle behöva....?


Av Kvasthilda - 13 oktober 2010 09:00



Tema nr 106 Hemlig

282/365


Ett litet hemlighus. Med hjärta på dörren.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 13 oktober 2010 07:51


Det är lite svårt att se i min bild men det är snö som kommer från molnen bland fjällen. Vi har vitt lite här och där i Kiruna. Vintern har anlänt.


11 oktober, 16.48


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Veckans himmelska bilder


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards