Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Kvasthilda - 20 oktober 2010 17:41


Tja, vad säger man? Väder har vi!


20/10 2010, vid lunchtid...



Av Kvasthilda - 20 oktober 2010 17:24


Stämde träff med Ålen idag o drog på saffes. I snöyran. Väl där insåg jag att jag var låghalt. Ena stöveln hade tappat hälsulan. *suck* O skomakarn i stan har lagt ner så det finns ingen. O det roliga är att det är Ålens svärfar. Faktiskt. Världens bästa o billigaste skomakare. (hittade senare sulan i Kråkans bil så jag får väl försöka limma tillbaks den då.... JOJO...)

Blev frunch med kaffe med chokladsmak och en kycklingmacka modell större. Omöjlig att äta utan kniv oi gaffel. O nästan omöjlig att skära med nämnda kniv. Vilket gjorde det till en utmaning att käka! (ungarna framhåller ju att deras mor behöver haklapp) Vi hann dryfta allt möjligt under de TRE timmar vi satt o surrade. Jisses. Tiden flyger iväg när man har kul! Vi hinner ju aldrig ses. Att slänga ett par ord via fejjan emellanåt är ju inte riktigt samma sak.

Vilket en av mina kollegor håller fast vid. Han skaffar ingen nyllebok inte. Nä, snart sitter alla hemma o snackar via datorn o så ser man aldrig varann in life.... Jag försökte framhålla varför JAG gillar fejjan så mycket. Har ju hittat alla mina kusiner där, o gamla klasskompisar, o familj man aldrig träffar. Vi bor ju inte nästgårds. Kusinerna har jag inte träffar live sen mormor dog för hundra år sen. Eller så. Eller min gamla kompis jag lekte med just hos mormor. Det är ännu längre sedan vi träffades i verkliga livet.

Det vräker ner snö idag. Junior/Gullevännen har just varit ute o skottat. Kom in flåsandes o sa att "det ser likadant ut om en timme igen". Gör det säkert.



Snövit är Kirunabo. Det visste ni va?

Fast färgerna stämmer väl inte riktigt?

Hy svart som ebenholst och hår vitt som snö?


Av Kvasthilda - 20 oktober 2010 09:00



Tema nr 53 Enkel

288/365


Vi har lite enkla förhållanden i Härjedalen. Inget elektriskt ljus. Inget rinnande vatten. Vi tänder stearinljus för värme, mysfaktor och ljus. Här sitter SysterYster och löser nåt korsord i ljusskenet. Sudoku eller nåt japanskt pusselkryss. Inte alls nån enkel uppgift.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards