Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Kvasthilda - 1 december 2010 17:08

Tillagt:

jäkla iPhone. hurr Butt? Herr Butt kanske? hurr burr ska det vara. Punkt o slut.


Nu for tiden iväg igen. Har snart varit här min semestervecka. I morgon vänder jag norrut igen. Om tågen går ;) Dalatågen är sena idag. Nå, det ska väl bli nån råd med det också. Nu har jag stoppat i mig lite av SysterYsters tacopaj.

Måste ta oss hem till Ma o packa ljus idag.

Lillebrors flicka har Luciafirande idag. Lite tidigt kanske men så är det.


Tillagt II:

Sambon tog med sig mina ljus från stan så jag har packat dem :-) Har med mig två väskor fler än jag hade med mig ner. Eller en mer, då en faktiskt FÖLJDE med ner men oanvänd. O ändå har jag inte packat en pinal av E-pigans alla pryttlar. Skit.

 

Av Kvasthilda - 1 december 2010 11:00


Vi kör väl en lucköppning i år igen. Inget är som jultraditioner. :-)


Bakom lucka nr ett hittar vi ett dignande julbord. Ett bord dignande av ljus! Det är min skörd från årets julstöpning. Idel välbrinnande stearinljus. Eller snarare blivande brinnande ljus. Här ligger de o vilar o stelnar ordentligt innan hemresan.



Av Kvasthilda - 1 december 2010 09:15


Tema nr 101 Gäst

333/365


Jag är gäst i SysterYsters hus några dagar den här veckan... Här är en annan gäst.

Den höstgula växten har fått en liten gäst bland bladen. Tror att det är en liten videbuske av nåt slag. Den lilla baggen vet jag inte vad det är för sort. Är inte så hemma på småkryp :-)




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 1 december 2010 09:00


Tema nr 41 December

332/365


Så har vi hunnit till årets sista månad. Här ligger snön djup sedan i oktober. Kanske vi får en vit jul i år med? Det har hänt att snön faktiskt tinat bort runt Lucia nåt år! Hör dock till ovanligheterna.

I Elsa Beskows bild sparkar barn runt på en sparkstötting o ser på när far bär hem julgranen. Snön yr. Den här bilden motsvarar vår verklighet i Kiruna även om barnens kläder ser annorlunda ut idag.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 1 december 2010 00:14


Himmel o plättar. Det är första december idag. Eller knappt. Årets sista månads första dag har precis börjat. Eller dygn. Dagen är rätt långt borta än.


Har fotat hästarna idag. Det fanns två stora vackra svartvita westernhästar av för mig okänd ras i en hage här i somras. Nu har de sällskap av ytterligare ett sto och en hanne av nåt slag. Antagligen en hingst för att skapa nya små svartvita o likaledes vackra hästar. De är maffiga. Ett av de gamla stona gillade inte nykomlingen. Det tredje stoet.

När jag kom med kameran kom de fram till staketet, nyfikna som de är. Det nya stoet försökte också komma o hälsa men en av de gamla märrarna jagade undan henne meddelset sparkar o knuffar. Sicken surpacka.


Nu ska jag krypa till sängs för att få en ny dag :-)


1a december. Jösses.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards