Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Kvasthilda - 31 december 2010 14:19


Har lurat en stund på soffan och vaknade av en dörrsignal. Väntat på den. SysterYster skickade ett lite försenat julpaket. Bättre sent än aldrig. :-) O det var ju på rätt sida om årsgränsen i alla fall... mowahahahahaaa...

Först hade hon fixat en ny glaskopp till ljusstaken, den som gick sönder. Den hade kvar en liten vekehållare i botten då det stått ett votiveljus i hållaren och det missade, vem-som-nu tände värmeljuset de satte dit så det i sin tur hamnade på sniskan och följdaktligen brände snett och det blev för varmt för glaset så det sprack. Har ingen PartyLite-säljare i närhten vad jag vet så då blev det att fråga SysterYster om hon kunde fixa en ny kopp. Tog säkert en av sina egna i väntan på ny beställning. Tack för den Gumman :-))) Me Love U!

Den andra lilla saken var en jättefin present från Svärdsjö. Ett hänge i glas. Svart glas med dekorationer i rödorange o gyllene toner. Måste leta fram nån av de gamla silverkedjorna som E-pigan tagit över.




Mörker? Jo, jag har ju sovit en stund. Det var skumt när jag somnade o mörkare när jag vaknade. Nu är det becksvart igen. Får väl tända lite ljus :-) Fast den trasiga lyktan får vänta på sitt glas ett tag till. Än är det jul o min tomtelykta står på dess plats.



Nähä, om man skulle ta o duscha av sig tågskiten resdammet efter nattens tur o börja med middagen. Vi ska steka en stor tjäder idag o äta till pottigratäng. Bäst att sätta fart innan SvågerTvå dyker upp.


Tar en chokladbit först tror jag.... En jul-/bröllopspresent från Maken. Måste nog öppna den innan den blir gammal. Herre Gud. I morgon är det ju 2011  ;)



Av Kvasthilda - 31 december 2010 13:39


Jag avskyr blippar o bloppar o röriga hemsidor men har hittat några roliga nyårshälsningar (facebook, var annars?) som jag vill dela med mig av :-)

Ett av tecknen översätts inte riktigt ser jag. Ska vara en skorsten på huset. Den syns i redigeringsläget...

 

 

*˛°★SNART 2011!!!★* 。*★* ˛.*.★*.˛* .˛。*.★.*˛.¨*.★
˛°_██_*.。*./ ♥ \ .˛* .˛。.˛ ★GOD FORTSÄTTNING OCH★ 。**˛
˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫\*˛.* ˛_Π_____.♥ GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!♥
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛*★* ˛.*.★*.˛* .*˛
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .˛ ...★..*.*★*.★* 

  

OK, en bild av den ovan då:


  

 

 

¸.•°*”~~”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”~~”*°•.¸☆
╔╗╔╦══╦═╦═╦╗╔╗ ★ ★ ★
║╚╝║══║═║═║╚╝║ ☆¸.•°*”~~”*°•.¸☆
║╔╗║╔╗║╔╣╔╩╗╔╝ ★ NEW YEAR ☆ 2011
╚╝╚╩╝╚╩╝╚╝═╚╝ ♥¥☆★☆★☆¥♥ ★☆

 

 

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪
En liten nyårskram som hoppar från status till status för att sprida
lite ljus och värme. ♥ Hoppas du sänder den vidare.Kram ♥
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.

 

 

^^^^^^^^^^^^^^l |^^^^^^^^^^|
( ♥#### Gott Nytt År 2011 ####♥|”"”;..,___.
|……_______=====_| l______________l _|__|…, ] |
“(@)’(@)”""""""*l'(@)l'(@)l """"""""""""""(@)'(@)""""'(@)

 

 

❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸♥☼♥ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤
╔═════════ ೋღ❤ღೋ ═════════╗
~*~*~ ÖNSKAR ER ALLA ETT GOTT NYTT ÅR! ~*~*~
╚═════════ ೋღ❤ღೋ ═════════╝
❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸♥☼♥ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

 

 

 

╔═════════ ೋღ❤ღೋ ═════════╗
ೋ ❤❤❤~~HAPPY NEW YEAR~~❤❤❤ ೋ
╚═════════ ೋღ❤ღೋ ═════════╝
◕▄███▄◕──◕▄██▄◕──◕▄███◕─◕▄███◕ 
◕▀──██◕─◕██──██◕───◕██◕───◕██◕
◕──██◕──◕██──██◕───◕██◕───◕██◕
◕─██◕───◕██──██◕───◕██◕───◕██◕
◕█████◕──◕▀██▀◕───◕▄██▄◕─◕▄██▄

Av Kvasthilda - 31 december 2010 09:36


Så har man klarat av årets sista skift också. Med en morgon utan frukost. Kom tidigt till Gällivare inatt o kröp genast i säng. På morgonen stod hotelldörren låst. Ringde upp hotellet o det skulle vara stängt för de "hade inga gäster inatt". Ja men VI då?? "Nä, det ingår inte frukost i avtalet med GC". Jo men tjena. Tack för den. En av frågorna jag ställde när jag for ner första gången var just angående frukost. Finns det frukost eller finns det andra möjligheter/alt måste vi ha med egen frukost (KAFFE o gärna nån god macka)? Det skulle finnas. Både enligt Psf, arbetsledare o hotellchef. Men inte på nyårsaftons morgon. Va fan.

Väl ute i vitå såg jag ett tomtåg - med TVÅ Iorelok. Eller fyra om man ska vara petig. Shit. 658 (hoppsan, nu ska vi inte överdriva, 68 ska det vara!) tomburkar o dubbla lok. Långt som kinesiska muren. Måste ha sett ut som en flytande mur där jag for fram i det überkalla vinterlandskapet. Om nu nån kunde ha sett nåt i beckmörkret vill säga. Överlångt. Nästan 800 meter. Vilket innebär stopp på fel plats för det finns inte en driftplats i världen på Malmbanan som har plats för det tåget. Fick stopp in på två ställen. Första en miss, andra i väntan på den Heliga Kon. Parkerade till slut o kunde gå hem.

Fick skjuts hem av en av sjb-killarna. Tack :-)

Nu ska jag ta en lutare i soffan o försöka få lite sömn.

Ute är det mörkt än.

O kallt.


Av Kvasthilda - 31 december 2010 09:15


Så var det avklarat. Årets årslånga fotoutmaning. Jag har minst ett inlägg per dag under året vilket ger 365 teman - och några till. Det är exakt 362 färdiga temafoton och 33 egna.

Tre ämnen har jag inte fotat eller hittat nån bra bild att symbolisera dem med:

   9   arg

  14  ballong

350  vänlig

Ballong är väl den jag skulle kunna hitta nåt till men nu ids jag inte. Har så många egna teman i alla fall :-)


I morgon börjar en ny omgång. Ser lite svårare ut, men å andra sidan verkade många av årets ämnen och teman också svåra men med lite jäklar anamma o full-i-fan-tänk har många omöjliga teman löst sig. Man får tänja lite på fantasin ibland :-)

Av Kvasthilda - 31 december 2010 09:00


Eget tema nr 33 Utgången

33/52


Jamen såhär på årets sista dag och allra sista temadag för denna utmaning lägger jag upp en egen bild. Vaddå utgången? Jo, det är ju så att Banverket Produktion är av utgånget datum. De existerar inte längre. Fotot är taget i september då "Banverket" eller snarare InfraNord rullade förbi (eller faktiskt stod parkerade vid tillfället) med sin arbetsvagn på väg till Abisko för att förlänga en av våra korta bangårdar. Med sig hade de ett par växlar och containrarna innehåller säkerligen ett o annat verktyg. Mustachen är söt! Rallare på väg!




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards