Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Kvasthilda - 9 december 2010 22:28


Usch o blech.... Mår inge' bra. Hoppas att det bara är lite magflutter o inte nån form av magsjuka..... Storpigan o jag var o handlade o det tog nästan musten ur mig.

Hann baka mina Solrosor innan vi for - tack o lov (kanske det heter tackom o lovom i dessa juletider?) - men än ligger bullarna "för avsvalning" o ska paketeras. *suck*

Ska till björkis i morrn. Om jag pallar. Får hoppas magen håller tills dess. Näst sista björkisskiftet! MÅSTE dit. Har grejer kvar i skåpet än. Vet inte när de tänker flytta på pryttlarna o flytta skåpen till Narvik. Mitt kommer att stå tomt i närapå ett år.....

Har ett skift till o får hoppas att skåpen står kvar ännu en dag.

Håll tummarna för att min kropp fixar natten!


Av Kvasthilda - 9 december 2010 11:00


Bakom dagens lucka hittar vi en annan julkalender :-) Ett tomteljus från Falu Ljusstöperi. Själva tomten får ni se senare...



Annadagen idag. Har ni lagt lutfisken i blöt?


Av Kvasthilda - 9 december 2010 09:15


Tema nr 218 Pepparkakor

341/365


Om jag bara kommer igång är dagen tänkt att tillbringas i köket med armbågarna vita av mjöl. Eller så. Min bild idag visar en ny kaka från Delicato med pepparkakssmak. Det är ju vida känt att dammsugare/filmrullar/punschrullar görs på gamla kaksmulor och de här måste vara gjorda av pepparkakor. Faktiskt goda. Lite fibriga, måste vara nån krydda som inte smulats sönder. Eller så. Pepparkaksbrun marsipan(!).

Får se om det blir peppisar idag. Har en o en halv rulle kvar av svärmors pepparkaksdeg (var tog den andra halva rullen vägen månntro? Saknades redan när jag tog den ur frysen igår). Den skär jag bara i skivor o gräddar. Mycket kryddor i den.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 9 december 2010 09:00


Eget tema nr 29 Övergång

29/52


Hmmm.... En övergång för barn och djur men inga skotrar? Undrar om djuren är läskunniga? Det står Djurpassage på nedersta skylten. Älgar, uttrar och grodor. Vad händer om en räv kommer? Får den passera? Tror våra renar skulle behöva en sån! Hahahahaa. Nej, saken är den att, vägkanten är hög, kanske just för att det ofta passerar djur här, vet inte och skotrar skulle köra med risk för liv o lem. Eller skoterföraren snarare... ;p.  Ungarna har säkert skolväg. Men lite kul var det.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards