Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Kvasthilda - 13 december 2010 14:34



Gårdagens tur gick bra. Premiär för långtåg till svappis. För mig alltså. Gick smidigare än jag hoppats. Hade ett par böcker med mig men läste några kapitel ur den ena innan tiden gick ut. Kommer att bli många o långa timmar i svappis framöver, om det här fortsätter.


Börjar jobba vid elvasnåret ikväll. Ska ha elev med mig! En elev som har mer utbildning än jag. Hon har fått sin Rc-utbildning men vill nu ha linjekännedom om södra omloppet. Har knappt varit till Gällivare. Hon hade tur för min tur (hahahaaaa) är omgjord och jag fick ett extra tåg som anordnats så vi kör bägge vägarna. Tyvärr blir det mindre vila i Gv men tja.... Vad gör man? O det dumma är att det blir nattkörning söderut, vilket gör att vi knappt ser järnvägen. Hur fan ska man kunna tillgodose sig det då? Banans profil osv när man inte ens ser träden på sidan av spåret. Man har inga som helst referenspunkter på det viset. Morgontåg i morrn bitti så då är det ljust en stund på norrgående tåg i alla fall.

Jag skulle få handledartillägg för det. TaxiMyxi :-) En liten extra slant. O kanske lite traktamente? Eller inte. Tidsförskjutningstillägg ska jag i alla fall ha. Jaja, vi får se.


O NÄR ska den där julkänslan infinna sig? Måste röja golvet så vi får in julgranen. Kanske det hjälper till. Hoppas det. Som det är nu hinner man inte reagera innan dagsljuset försvunnit och mörkret lagt sig som ett svart täcke över världen. Den värld som tillhör min lilla del av universum. Vilket mest är det kvarter jag bor i.

Julen ja. Julklappar. *suck* Hinner inte med nånting! Jag brukar inte vara stressad men just nu känns det lite småstressigt. Mest för kottarnas del. Eller unga vuxna. Julklappar vill de fortfarande ha. O de blir inte billigare med åren. Sonen vill ha en speldator.

*bäh*


Äh, skiter i det här just nu o ska se vad jag kan hitta på till middag i stället.

Av Kvasthilda - 13 december 2010 11:00


Ett gammalt foto - och inte ens ett av mina. Min syster fotograferade en display i ett kaféfönster i Falun för några år sen och skickade bilderna till mig. Vad kul att sätta ihop en sån här display! Kafét hade en jättedisplay med dockor. Det var ett Luciatåg och ett vardagsrum med gran och ett kök med pepparkaksbak och annat. Urläckert.

Men idag är det 13 december och Lucia så vi tar en bild på Lucia och en del av hennes tåg.



Av Kvasthilda - 13 december 2010 09:00


Tema nr 163 Lucia

344/365


Hade hoppats få se min brorsdotter lussa när jag var i Dalarna - och de hade ju faktiskt lussetåg när jag var där, runt första advent, men vi kom aldrig iväg dit, hennes andra faster o jag. Farmor o farfar kom o tittade på henne och farmors fötter frös...

Min bild visar i stället en liten porslinslucia jag brukar ställa upp tillsammans med hennes tåg i adventstider.

Lusse lelle, Lusse lelle, elva nätter före jul



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards