Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Kvasthilda - 3 december 2010 22:37


Rackarns. Tänk att en rocksångare går så långt som han gör. Fantastiskt. Underbart. Och ännu en klockren stämma idag i Elvis' In the Ghetto. Killen kan sjunga, Inte bara bräka, även om det är vad han helst gör.

O jag tror att det blir Like a Prayer från publiken. Det är min förhoppning.


Av Kvasthilda - 3 december 2010 20:01


Shit, det är redan semifinal i IDOL! Hur ska det gå? Blir det killar i finalen eller kniper Minnah en av platserna? Minnah som åkte ut o kom igen.

O jag jobbar nästa fredag. Skit.

Jay, Olle eller Minnah?


Av Kvasthilda - 3 december 2010 13:00


Det är rätt skönt att vara hemma igen. Tåget var fem minuter sent till Gävle och slutade cirkus tjugo minuter efter tidtabellen när vi kom till Kiruna.

Kånkade av mina tunga väskor o drog dem mot taxi. Chaffisen fick se mig o kom o mötte upp när en femtedel var kvar att dra o släpa dem. Lite hjälp i alla fall :-)

Kommer att ta en evighet att packa upp. Framför allt mina kläder.

Gubben är på korri av nån anledning. Inte ens ett hej när man kommer hem. Eller snarare när han kom hem. Skititdå tjurskalle.

Ungarna är sjuka. Storpigan är helt slut i kropp o knopp o se helt färdig ut. Har inte ätit på flera dagar.

Junior har feber o är allmänt hängig.

Peppar-Peppar, E-pigan mår bäst av dem.

Jag har en huvudvärk from hell igen. Har visserligen sovit OK inatt men hostat o snorat. Visste det.

Pratade med SysterYster o hon snorar o kraxar. Vet vad jag har att vänta mig. Kakofonin o mixen av förkylningar o influensavirus kommer att bli kul. Not.

O i morgon är man bjuden på femtioårskalas. Jätteinspirerande. Not.

Nä, ska ta o tända mitt kalenderljus o dra ner det ett par hack så vi är ikapp med almanackan. Tredje december för Jesse namn.

O idag fyller en av mina goa svägerskor år.

Igår var det ungarnas plastkusin/SysterYsters styvson och deras kusinbarn som hade födelsedag.

Grattis Sonny o Alexander! O till min underbara svägerska - en jättekram. På behörigt cyberavstånd.


Av Kvasthilda - 3 december 2010 11:00


I min tredje kalenderlucka hittar vi idag Tuppastaken. Den fantastiskt vackra smidesljusstaken från Dalarna. Åååh vad jag vill ha en så'n! Men min ska ha en härlig bricka under med nån rolig fyllning, för om man inte passar ljusen droppar stearinet ner på underlaget. Trist. Ofta har man färgade ljus och färgat stearin är inte helt enkelt att ta rätt på. Jag har en gammal linneduk, vit förstås, som har fula röda stearinfläckar efter en olycka under kottarnas barndomstid.


Av Kvasthilda - 3 december 2010 09:15


Eget tema nr 26 Nyckelring

26/52


Nyckelring modell större.... Man får låna nyckeln till Nikkaloukta kapell i receptionen. För att inte tappa bort den är en del av ett renhorn fastknutet vid nyckeln :-)




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 3 december 2010 09:00


Tema nr 198 Nyckelhål

335/365


Jag log när jag såg den enorma nyckeln som hängde på en spik bredvid kyrkporten i Vemdalen. Kyrkan må ha varit stängd och låst när vi kom dit men läs vad skylten säger :-)




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards