Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Kvasthilda - 27 december 2010 23:25


"Ja, men självklart" säger äldsta dottern. "Klart han heter Jack!" Det heter ju alla huvudpersoner. Typ. O idag är det mer självklart än andra dagar. Jack Sparrow. MUMS. Älskar Johnny Depp o hans sluddriga Jack Sparrow. "Do tell Dearie".

"I'm Proud of you, Jack!" Yeah, right. Om hon bara visste ;)


Husse Halt o Lakselvan kom förbi idag med ett par paket. Eller snarare en presentpåse o ett fång blommor i rött papper. Underbara röda rosor, tre till antalet. I guldpåsen var det en skumpaflarra. Några dagar sent. Månntro de fastnade i bastun i Kurra ;) De hade tänkt komma på vår porslinsdag. Påstår de i alla fall..... Mowahahahhaaa. Jodå. Det hade de visst det. Sådeså.


O jag har fått sätta ansikte på en röst idag. YAY! En man jag bara pratat med i telefon tills nu. Enda mannen på OP man har varit tvungen att ringa flera gånger för att felanmäla fler än en grej på ett lok. Nä, nu ringer HON igen.... OK, tack o hej. Eller inte ens ett hej. Då. Mycket trevlig man. En av få jag vet vad han heter. Som har slutat poå Op o sysslar med annat idag. Planering o datorinstalleringar. Hahahahhaaaaaa..... Kan ju vara lite av samma sak ibland. Lika hopplöst.


Sonen har fått sin dator idag. Vi fick inte in ett SMÄCK på den. Ingen kontakt med hårddisken. Nähä. Är operativet alls installerat? Satte i skivan o den hittade inte nån disk att installera på. Nämennähääääää. Ringde supporten. Gjorde susen. Det gäller att hota lite så ger det med sig. Visade sig att en extra liten koppling tappat en kontakt. Elkabeln till hårddisken har en förlängning, en SATA-elkabel. I den hade röda sladden tappat kontakten med kopplings"sockerbiten". Se där. Fix'd o done, så nu sitter Sonen o nöter sitt nya WoW. Cataclyst? Nä, Cataclysm. Tror jag. Till slut. Tog ett tag för honom att uppgradera från Wrath of the Lion King till Cataclysm men till slut löste det sig. O en ny teve har vi. Dock ingen HD-dosa till, vilket gör skärmen o bilden oooooerhört grynig. O gubben grinig. Fast Jack's röst är lika übersexig som utan gryn.


"Unfortunately Mr Turner, He's right" Men det var det inte han som sa. De slåss med svärd just nu. O Jack blir nästan överrullad av ett kvarnhjul, modell större.... Kling o klang. Jubelklang.

O nu hittade han Davy Jones' hjärtekista. Han Jack. Jack Sparrow.


Av Kvasthilda - 27 december 2010 10:00


De ringde upp mig från vitå o frågade om jag var intresserad av att vända direkt när jag kom ner till Gv. Njaeee. Får se hur jag mår, o hur trött jag är. Dividerade fram o tillbaks med fjärren o sjöbangårn o op o vitå o konstaterade till slut att jag skiter i det o tar min stödvila. Har inte sovit sådär jättebra så nu är man helt punschig igen. Hemma men med en yr skalle.

Plockade minst en ren på vägen ner. Inte kul. O såg ett gäng rävar som lekte i o runt spåret. På hemvägen såg jag en hoprullad räv som tagits av ett tåg. Inte mitt.

Hade kameran med mig o fångade en räv - på bild.





Av Kvasthilda - 27 december 2010 09:00


Tema nr 314 Tryck

359/365


Just det. Är det högtryck?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards