Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Kvasthilda - 16 december 2010 20:39


Idag har det snöat. Hela dagen. O snöat. O snöat. O snöat. Har kommit hur mycket som helst.

Själv har jag tillbringat dagen med att just plocka plocka plocka. Tar aldrig slut. Sorterar tidningar. Vad har jag läst? Vad ska sparas? Klippdockor hit o skräpet dit. Vänta nu, nån skulle ha serierna. Måste väl spara även dem för att vidarebefodra. Nån annan skulle ha en speciell klippdocka. En jag har dublett av.

Sen ska det ut o bort o dammsugas o skuras. Allt för att få in en gran för några dagar. Nåja, det handlar om en månad från nu. Ungefär. Tjugondag Knut infaller ju trettonde januari vilket är en knapp månad från nu, men vår gran brukar stå några dagar extra. Julan varar än' till påska. Eller inte.

Har haft jour idag. 5-15. Sov till halv åtta, somnade om o sov en timme till. Samma skift i morgon. Halvfem tingde "Okänd" vilket brukar innebära Psf. Kan ha varit vad som helst men jag svarar inte Okänd när jag inte jobbar. Kan ju ha inneburit ett bättre skift än eventuellt vad man nu kan åka på. Å andra sidan har inte jag Rc än och norrut får jag knappt åka så det finns inte så mycket de kan skicka mig på. Håller bara tummarna att Psf glömmer mina B-dagar. Fet chans. Får garanterat inställt svappisturerna (extratåg mellan de två som SKA gå) och när då Psf ringer har "hon" säkert nåt skit att ge mig. Beordra mig på. Jag som önskade bort jobb senare än O six hundred på julaftons morgon. *suck* Det florerar sjukdomar just nu. Å andra sidan är de vanliga sjuklingarna lediga i jul så det finns lixom inga kvar som kan balla ur.

Jaja. Tiden visar vad som händer.

Bäst jag fortsätter plocka plocka plocka nu så vi får in julgransmattan.


Av Kvasthilda - 16 december 2010 11:00


Idag är den den sextonde december och den sista dagen för att skicka julkort frankerade med julfrimärken för att de ska hinna fram till jul. I dagens lucka finns så en bild på årets julfrimärken. De är fullpackade med juldekorationer, granhängen, lussekatter, pepparkakor, julöl o tomteskägg, allt format för att skriva JULPOST 2010.

Har ni skickat era kort?



Av Kvasthilda - 16 december 2010 09:00


Tema nr 139 Knasig

348/365


Av någon anledning fotograferade jag inte de här stora skulpturerna. På "riktigt". Det var ju knasigt... De är helknasiga, skulpturerna. Enorma robotansikten o rostig plåt av nåt slag. Den här står utanför en mack och det fanns fler i slalombacken i Alfta.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards