Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Kvasthilda - 6 oktober 2011 23:26


Bara för att jag (kanske) ska komma ihåg att adressera några av dagens idéer och radioinslag.... Har inte riktigt varit på hugget att skriva nåt idag. Sen hemkomst idag o tidig avgång i morrn. Sen blir det helg. Får se om det blir en fyradagars då. Har inte fått klart från psf om jag ska köra på söndag eller inte. 


Av Kvasthilda - 6 oktober 2011 09:00


Tema nr 93 Haj
281/365

Ja, himmel. Jag glömde ju helt bort att fotografera det perfekta motivet jag hade för haj i somras. En ballong utanför en campingstuga. Skulle gå in o packa upp lite grejer o byta objektiv på kameran men var tvungen att springa på servicehuset i ett mycket viktigt ärende och sedan försvann det i glömska i allt jobb... Hittade en reproduktion av en gammal filmaffisch som får bli mitt haj-foto i stället :) 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


Av Kvasthilda - 6 oktober 2011 06:29


Norrbotten är trea i landet i insamlingen till Världens Barn. Vi brukar ligga i topp.

Två av mina favoriter i radion. Inte helt fel.

Johan Winblad spelar (-de) Fredrik Swahn med den underbara Bara för en dag.

Av Kvasthilda - 6 oktober 2011 04:01


Grattis på namnsdan Jenny (som i Goldkull eller vad hennes efternamn nu är - får kolla upp det där- Goldkuhl är det). Hon gillar dammsugare.

I Vaken har det pratats om osannolika händelser. Apples Steve Jobs är död.

Jobs är ett dalanamn. Osannolikt.

Av Kvasthilda - 6 oktober 2011 02:41


Tittar ut genom fönstret o ser - ingenting. Svart som natten. Ändå har min väckarklocka ringt. Eller faktiskt inte. Har knappt sovit de tre timmar jag försökt. Vad jag vet. Klev upp innan klockan ringde. Maken snurrade runt o var väl lite orolig men sov i alla fall vidare. Han somnade långt före mig igårkväll. Lyckliga han då. 

Mitt tåg är i tid o har avgångstid om cirkus fyrtio minuter så det är bara att masa sig iväg mot stationen för att så småningom tillbringa en dag i Boden - med envist vidhängande förkylning o molande nackspärr. Den går lixom inte över. Näsdropparna är packade o en toarulle ligger i matlådan, eeh kassen. Har lite extra med mig idag. Bananer, fruktsallad, den vanliga müslin med mjölk i separata Tupperwareburkar, E-pigans godispåse som de inte ville ha nåt av - bra hålla-sig-vaken-gnag - o förstås det livsviktiga kaffet i termos. Får sova efter sju igen. I en skön hotellsäng. 

Tills dess ska förhoppningsvis Vaken i P3 o P4 hålla mig sällskap. 

Go'Morron! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards