Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Kvasthilda - 27 oktober 2011 21:48


vafanpågårnuuuurå???? Allt står still. Åtminstone vad gäller bloggplatsen. Beror det på alla bildförstoringar som pågår? Eller är det nåt helt annat? Typ VÅRT internet? Nä. Farmville fungerar o funkar DET då funkar allt annat. Bilderna laddar oooerhört långsamt (på min dator i alla fall) o det tar eviga tider att spara ett inlägg - o än mer att ladda upp bilder till bloggplatsen o sedan se dem i bloggen. *suck* 


E-pigan o Lillkullen har återkommit från den stora staden i öster. Dvs vår residensstad vid kusten. Det evigt blåsiga Luleå. De har varit där sen igår. Tåget ner, vistelse på stan inklusive diverse tatueringar o shopping, en natt på hotell o fortsatt shopping o besök av sushibar o annat o tågresa hem igen o anlänt Kiruna drygt tjugo minuter efter tidtabellen. Säkert nån av mina kollegor som varit i vägen. Eller inte :)



Av Kvasthilda - 27 oktober 2011 21:44



Me like! 

Av Kvasthilda - 27 oktober 2011 16:58


Lite mingel. 

Agge Theander, vår härlige historiker, var givetvis på plats :)

Av Kvasthilda - 27 oktober 2011 14:59


Eller snarare invigning! Jag har varit i vår nya fantastiska bokhandel. Liten men underbar. Mest pocket och en del romaner. Inte så många böcker i hyllorna men säkert fler på lager nånstans. 

Massor med folk - en stund. Vi ställde oss i kö för den där boken om Abisko som SvågerTvå ville ha och under tiden vi väntade på vår tur hann det minska rejält med folk mellan hyllorna. 

Men det var knökfullt en stund :) En ung mamma ställde sig bakom oss med en tvillingvagn. Inte så enkelt att kryssa mellan folk med den. Lite mer plats mellan hyllorna. Det är bra. 

Köpte ett par ursnygga anteckningsböcker åt Storpigan o mig själv. Helt fantastiska. SKITSNYGGA! Svindyra. Men ursnygga. Det fanns en massa olika storlekar och modeller o mönster men alla hade nån form av låsanordning - om det så bara var en fläpp man fällde över mot framsidan - eller ett spänne i metall. En del Kråkan inte skulle ta i med tång - för tjejiga o glittriga men en hel del i gammalt munkstuk med "slitna" kanter. En hel del i metallfärger och några som en gammal älskad o sliten bok med skinnrygg. Fast det var syntet förstås. 

Jag köpte en med ett stort malteserkors på pärmen (lika både bak o fram) där jag har tänkt notera mina kyrkor i. Kråkans beskriver jag inte alls, även om hon valde den själv. Med lite tur har hon "glömt" den till jul. Mowahahahahahaaaaaa.... Den var brunaktig. Tror jag. Eller blev det den gröna? Nej. Bruna. Kanske. 

Åsså en pocket för en tia. Guillous memoarer. Eller så. Tänkte att va fan. Den kan man väl slänga en tia på. Man kan ju ha den som loklitteratur, intill Linjeboken. För stopp alltså. Det är ju en del sånt. 

O apropå stopp. En av mina yngre kollegor som kört på Norge ett tag, berättade om sin senaste lön.... Hennes netto var högre är bruttot! Fantastiskt. Men det innebär också mååånga lååånga timmar i Narvik. Fritidstimmar. Vi tillbringar en stor del av vår fritid i Narvik. Eller tja. Inte jag. Än. 

Av Kvasthilda - 27 oktober 2011 09:00


Tema nr 96 Handgjord
302/365

-.



Temalista



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards