Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Kvasthilda - 23 oktober 2011 21:12


T gjorde mig uppmärksam på att storleken ändrats i bloggen. Ja, jisses. En hel massa. Nu blir det merjobb. 

Tröööööki't då man gjort x antal avstavningar en gång i tiden. Skitsamma. De får väl vara kvar då. Petimeterkvastis kommer att få grå hår på det här. Dags att leta upp headerbilden då o ladda upp en ny. *suck*


O det är ändrat NU.... Den senaste timmen eller så. 


Redigerat en halvtimme senare: Hittade mina headerbilder o har fixat en ny. *puh*. 

Av Kvasthilda - 23 oktober 2011 10:34


Igår kväll åkte ungarna biltåg (kortege) genom sta'n för att hedra deras kompis som lämnade jorden alltför tidigt. Över hundra bilburna ungdomar hade samlats för att köra kortegen och så småningom samlas igen för att tända ljus och skicka ljusballonger upp till deras vackra ängel. 


Idag ska vi på femårskalas.


Det är kontraster det. Det som kallas livet. 


Femåringen är Husse Halts lilla söta Flisa. Han blev ju plötsligt med barn då hans nya har en söt liten tjej. Kråkan har plockat lite i sina lådor o Flisan får nu ta över några av hennes gamla hästar som går att kamma. Dessutom ramlade jag över lådan vi har samlat Barbieskrutt i till Jullan men som aldrig kom med ner till Falun. Den har jag nu klistrat lite kul gubbar på så får Flisan den också. Diadem o gu'vet vad. 

Åsså förstås en målarbok med Bamse o pennor till det. Ska väl passa en söt liten femåring. 

Lite nytt lite gammalt o nåt blått... Nej vänta nu, det var ju bröllop. Det dröjer ett tag till :) 


"Jag vill också ha presenter med färgglada gubbar på"

Av Kvasthilda - 23 oktober 2011 09:00


Tema nr 278 Stilleben
298/365

Kanske inte ett stilleben som du tänker dig men det är ett fruset ögonblick - om än skapat med dockor. Ett ögonblick ur femtiotalet. Pappa byggde bord i den där modellen en gång i tiden och jag hade ett som sängbord när jag var tonåring. Undrar var det tog vägen sen? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards