Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Kvasthilda - 20 oktober 2011 11:06


Som sagt.... Såhär ser våra ljuskoppar ut efter en kvälls brinnande. PartyLite i den genomskinliga koppen - för att den läckra, färgade ljusmassan ska synas igenom glashållarna. I princip helt slut ljusmassa. 

IKEAs vaniljljus bredvid den. MER än hälften av ljusmassan är kvar. (brukar det inte vara!). O det finns inte en chans i hela håvete att tända det igen för veken har brunnit till en liten pyttstump. Luktar skit. (brukar de inte göra!)

Det skriker nästan DollarStores skitljus om dem... 



Den tredje, o högre koppen är en finsk modell jag hittat i Boden. Ljuset brinner enligt uppgift åtta timmar men de jag har eldat, har brunnit något längre än så. Koppen är också i princip tom på ljusmassa. Brinner superbra. DEN kan jag rekommendera. Femtio ljus för femtio spänn. Ingen aning om var de finns att köpa nån annanstans än på just den butiken i Boden.... Blir bra till jul. När jag inte jobbar. 


Måste kontakta nån med PartyLite-kontakter så jag får fylla på mina juldofter. De får vara svindyra när jag har finnarna att luta mig tillbaks på. De får stå för mysljuset. Under lång tid :) 

Av Kvasthilda - 20 oktober 2011 09:59


Den spelades i Förmiddag i Norrbotten precis när jag loggade in idag.


 

Bob Marley. *uwar* Unvoid war? Unavoidable war?

Nä, han gillade inte krig. 


Av Kvasthilda - 20 oktober 2011 09:00


Tema nr 142 Krimskrams
295/365

-.



Temalista



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards