Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Kvasthilda - 12 oktober 2011 22:58


Hemma igen. En lång o emellanåt oerhört frustrerande dag. 

Som sagt var, jag haffade lillkullen för att ta mig till stationen i morse. 

Gick upp på loket o gjorde det man ska (kolla säkerhetsgrepp o bromsar o annat). Skulle sätta mig tillrätta o plocka upp mobilerna ur jackfickan. Hittade jobbmopbbem... men inte iPhönen. Vafaaaaan??? Äh. Konstaterade att jag "måste ha glömt den hemma" o for iväg. Ringde o väckte E-pigan (som givetvis sov som en sessa) o bad henne titta efter telefonen. Inte ett spår. Ring den. Givetvis ljudlöst. Men va faaaan!? Var är den?? Tog jag med den o la den på växelkontoret?? Shit o fan. Ringde växlingen o Freddan lovade kolla efter den. Ringde E-pigan igen o bad henne titta igen. Inget. Grinade när jag inte kunde komma på var den var.... Aarrrrggghhh. Hmmm... Hämtade strumpor i sovrummet det sista jag gjorde... Kanske? Ringde E-pigan igen o bad henne titta. Den var där. Fast inte alls där jag trodde. Den låg kvar i fickan på morronrocken. *puuuh* 

Tog mig ner till Boden i sällskap med Johan Winblad (o Ellika förstås). De fortsatte tigga pengar till Världens Barn. Utmanade alla norrbottensföretag att ringa in - meddelst arbetstelefonerna. Vi kan inte ringa 099-nummer med våra o jag antar att inte många andra kan det heller. 

Norrbottens län är det femtonde i folkmängd av landets tjugoen, och vi ledde VB-ligan i morse. Euskefeurat utmanade resten av landet med att auktionera ut biljetter. Stockholm hörsammade visst utmaningen o skramlade ikapp. En del i alla fall. Vet inte hur det gick till slut. Morron tog ju slut innan jag kom till Boden o grabbarna i Förmidda' är inte alls lika på som Anki. Tråkmånsarna tog numret i början o sen en gång i slutet (enligt utsago). 

OK, Stockholm har gått om. Vore ju fan annars. De är ju en himla massa gånger fler än oss! Jaja, än vad vi är då. Lyssnade på Musikguiden i P3 på hemvägen. Först höll Loreen låda o bjöd på musik. O påstod vid ett tillfälle att "Lorene tävlade i en klänning att dö för". Ja, den som ritat den där klänningen borde få dö. Den var det fulaste jag sett o Loreen såg ut som Quasimodo. Själv är hon både vacker o sjunger fantastiskt. Men den där skapelsen.... *rys* Sen tog Session över med en timme Maritza Horn. O apropå mitt "fler än oss" hade hon en textrad som sa "Är hon snyggare än mig" - det heter ju "än jag". Men det var ju för att rimma på resten "Tänker mer på henne än på dig" eller hur det nu var. 

Jaja, i morse igen då. Torneävlen är högre än vilken vårflod som helst. Tror fan det. Jäklar i min låda vad det är vatten överallt. Torneälvens vatten står TVÅ KOMMA SEXTIOSJU METER över det vanliga just nu.... Över två o en halv meter över normala värden?!???? 

Säger som Euskefeurat: "Det är aldrig försent att ge opp". Världens bästa pessimistkonsulter. Passar mig som handen i handsken. I en lite för stor storlek. 

Spottade en kungsörn på vägen ner idag :)) Fanns inte en chans att fästa den på bild. 

O apropå mitt första dilemma i morse. I Piteå har skolungar fått en egen smartphone. Att använda i skolan. Häftigt. Snabbare SMS till läraren. Snabbcheck via Internet. Ja, jag vet inte allt den skulle användas till, eller av för att underlätta skolarbetet. Så länge den inte påverkar det negativt. 

Fullmånen lyste från blanksvart himmel. När jag närmade mig Kiruna såg jag dessutom ett norrsken. 

O nu är jag hemma. Home Sweet Home. Ett tag. Innan det är dags att köra lite tåg igen. I morron natt. Fast då blir det malmtåg igen. Var ett tag sen. 

Av Kvasthilda - 12 oktober 2011 09:00


Tema nr 203 Oktober
287/365

Förra veckan fick vi snö. Mycket och blöt snö. I förrgår, måndag hade vi strålande sol så jag passade på att ta månadens huvudfoto. Det verkar som om snön kommit för att stanna för året. Får se. Kanske jag lägger in fler bilder senare. Igår var det frostigt i träden med mer grå himmel. Hela världen var mer svartvit. 



10/10


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 

Av Kvasthilda - 12 oktober 2011 05:47


Svart som natten ute. Det är långa nätter nu. Solen gick ner omkring 17.15 igår o det dröjer en bra stund innan den hittar över horisonten igen.

Pratade med mina kollegor i andra änden av loktelefonen o det är ingen idé att gå tidigare idag. Bara att vänta in avgångstiden.

Liftade med Lillkullen till station idag. Tänkte att Kråkan skulle få slippa kliva upp. Kullen blev lite sen. De sover ju knappt, kottarna. Hur orkar de? Eller tja. E-pigan sover ju mest hela dagarna men sen när Kullen kommer hem sover de inte alls - utan far ut o hämtar mat mitt i natten. Ungar. SOV!

Det är lite småproblematiskt att hitta en p-plats ute på LK nu. Han skulle ha varit ute i något bättre tid men blev lite försenad. Åsså spädde jag på den förseningen med några minuter också. Hoppas han hittar en plats nu, till sin inte så vintervänliga bil. Hurr Burr vad den är kall. O skinnsäten. Inte skönt.

Persontåget kom iväg utan problem o alla trådar hänger kvar där de ska. Jag ska traska ut till mitt tåg o göra klart det så jag får gå i någorlunda tid.

Go'Morron!

O just ja. Min GulleVän Ålen har flyttat igen. Hon fattas mig. Trots att vi inte hunnit ses så ofta som man skulle önska. Nåja, det är temporärt permanent :) Snart är hon tillbaks igen.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards