Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

krångel o trassel

Av Kvasthilda - 11 december 2012 11:23


*bah* Trött. TRÖTT TRÖTT TRÖTT. 

Stupade i säng vid femsnåret i morse o vaknade med ett nackryck 10.50 Ute är världen vit. Allt är vitt. Det har kommit massor med snö. O ingen unge som har skottat/kan skotta skiten. Tror inte min nacke håller. Junior är i byn o friar med Lindblomman o delar ut julklappar. Jag får gå ut o ta en meter i taget o hoppas att jag fixar det. 

Taxin funkade inatt. Men avlösande förare o jag fick mötas efter halva vägen av en oplogad dito. Snöplus. Efter en dikesdrunkning i lårdjup snö. Finfint. Hoppas han tog sig till Boden OK. Loken började krångla efter en massa strömdippar. Spänningen kom o gick på norsk sida. O kompisen var tvungen att begära hjälplok o backa ner till Narvik igen för att hennes lok kraschade. Undrar om det var samma lok som gjorde detsamma för några veckor sen? 

Jag hade också spänningsdippar för nån vecka sen med en olivinlast. Rätt spännande. *rys* 

Försöker få tag i PsfT också men han hann väl precis gå på lunch när jag ringde. De har ju också rätt att vara lediga. Faktiskt. Får se om jag får till en deal med honom. Har en fridag jag tänkte flytta på för att få min norgefortbildning. Kommer säkert inte att funka. Eller så lyckades han ta ut nån panschis på mitt tåg i morrn. Kan vara svårare att hitta nån på det jag har när jag tänkte ta ut min fridag. Våra turer är så sönderhackade o köttfärsmalda sen tidtabellsskiftet o det är skrattretande hur det ser ut. Vem fan ska klargöra loken om 18 är inställd?? Vilket händer titt som tätt. Kan ju inte LK skita mer i. Vi ska inte blanda gods o malm! Vansinne. 

Nä. Om jag ska blanda min onda nacke o trötta lekamen med en snöskyffel då kanske. Också vansinne. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 23 maj 09:00


  Tema nr 67 Fjällbäck 144/366   Den kommer från en av Kirunafjällens mest kända vyer; Lapporten. Miellejohka.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte N...

Av Kvasthilda - Onsdag 22 maj 09:00


  Tema nr 244 Randig 143/366   Det är rester av inlandsisen, som syns på Kaisepaktes sluttningar, framför allt den, över 80 meter höga kammen. Ränderna längs sidan är extra tydliga när snön börjar smälta på kanterna.      Temalista  ...

Av Kvasthilda - Tisdag 21 maj 09:00


  Tema nr 141 Ispussel 142/366   Trodde inte jag skulle hinna fota den här pölen innan isen försvann helt. Det går fort när det börjar tina och temperaturen går över femton grader i fjällen. Pusslet är svårt att lägga. Tror inte bitarna passa...

Av Kvasthilda - Måndag 20 maj 09:00


  Tema nr 285 Spelmän 141/366   ... eller kvinnor. De kallar sig TNT, Tøffe Narvik Tøtter Trommekorps.Lite hattande i festligheterna. Det här är från Vinterfestuka i mars.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365...

Av Kvasthilda - Söndag 19 maj 09:00


  Tema nr 69 Fladdrar 140/366   Det var lite kylslaget i fredags, men det gjorde bara att Norges stolthet fladdrade än mer i vinden på Nasjonaldagen.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards