Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

strimlor

Av Kvasthilda - 12 december 2012 16:49


Varmt hær idag. Eller inte. Har fått en ny jacka på jobbet o den ær så varm! Vet inte vad det ær før temp i Narvik idag men det ær då vansinnigt varmt att promenera med den på...

Vi har fått rockad i tågnumren igen och kør nu ett tåg som var norrmænnens tidigare i år. Det blir så nær tågen får nya tider. Måste ha nåt med persontåget att gøra också. Att deras tider ændrats. Æh, vet inte.


Tog en prommis på By1 som sagt. Køpte lite paketsnøren och en strimlare till dessa. De hade två olika på bokhandeln o jag frågade en expedit vilken som var bæst. Båda hade metallpiggar så hon kunde inte sæga nåt. Nær jag skulle betala sa en annan tjej att hon rekommenderade den jag inte tog. OK, så fick det bli i stællet då. De hade samma pris så det spelade liksom ingen roll. Har ju køpt en i fjol nån gång men den blev av nån jækla anledning kvar i Dalarna - IGEN. Mindes inte om vi tog hem den eller inte med Råttan sa att den ær kvar dær. Får ju tro henne då :)

Skulle haft en igår. Vi slog in paket på løpande band och till några paket hade det varit perfekt med en snørstrimlare.

Satte pingla på Ante också. Han blev så fin. vem Ante øær? En svindyr dekorationsren jag køpte hæromdagen. Ska ha honom till dockorna på ett eller annat sætt. Måste leta fram nån av våra granar o antagligen plocka ner vardagsrumsgolvet från vinden. Ja, det som hør till dockskåpet. Behøver ett vettigt "golv" om jag ska fota. Lite fånigt nær tapeten går ner på golvet också.... har en riktig tapetbit som funkar som bakgrund mot en kartongskiva men jag vill ha nåt mer permanent. Førsøkte få Maken att tapetsera en træskiva men æn har jag inte sett den.


Sheeeit va' hungrig jag ær. Måste nog gå ner o æta lite. En fryslåda från Felix. Tror jag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards