Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

struligt värre

Av Kvasthilda - 15 oktober 2013 18:54


Det blev en sån dag idag. For o hälsade på Råttisen o hennes LillRåtta idag så nåt har blivit gjort i alla fall. Det är rekreationstid om nånting. Snus o sniff. Fast han luktade mest mjölkbajs. Nyskiten när jag tog upp honom... Han är så pyttig, lille Ollivander! 

Visst är han väl fantastiskt söt i sin råttmössa? 

Foto: Den Ömma Modern


Väl hemma igen fixade jag med ryggsäck o arbetskläder. Junior körde mig till jobbet - det snöade ju gubevars o jag tycker det är onödigt att ha bilen på jobbet när han kan hämta i morrn. Kom innanför grindarna o funderade var jag hade mobilen. Kände på fickor o kläder o kände att den vibrerade. PsfI. Inställt. *suck* Det var bara att ringa Junior igen o fara hem. Ska passa med ett godståg ikväll. Skojsigt. Kan bara hoppas att det är någorlunda i tid idag då. Nåja, det är väl bara Kiruna som fått snö idag? Jag som sååå såg fram emot att komma till Narvik i rimlig tid, krypa under täcket o sova hela natten, ta mig hem o försöka ta det lugnt, hitta nån timmes vilostund i morrn för att vända åter till Narvik på kvällskvisten. Kort vila på hemmastation. Blir ungefär lika lång vila som vi har i Narvik på heldagsturerna o får ju sova på hotellet bara jag tar mig dit. Gäller bara att fixa en frullepåse. Matpacke som de kallar det. 


Nåväl. Åkte o handlade i stället. Var sugen på kyckling o köpte färdigmarinerad. Tandoori. Brukar vara bra. Jag brukar krydda med tandoori själv - ibland. Fast den här gången såg det jätteskumt ut! Kycklingen var jätteröd! Ungefär som curryfärgad - fast röd. Eller som Coq au Vin. I rödvin. Knallröd. 

 

Nu väntar jag på att kollegan ska ringa. Eller vänta nu. Jag skulle ringa honom. Vid åtta. Om inte det tåget kommer i tid måste jag lifta med norsken o då blir det jättesent. De går långsammare, malmtågen och går senare enligt tidtabellen. Fast är godset sent finns det ju inte så mycket att göra åt saken. Måste ju till Narvik - o med tidigast möjliga tåg. Går ju inga persontåg. Den här tiden på dygnet... 

 

Kanske skulle passa på att duscha då? Fick ju lite extra tid. Skiftbyte o övertid - på övertiden. O övertid i morrn. Med PsfTs goda minne. Hur fan jag nu ska skriva det? 

 

 
 
Ms. T

Ms. T

18 oktober 2013 10:53

En ljuvligt söt bild på lillkillen.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

dotra

14 november 2013 21:08

nu har han vuxit ur den! måste köpa en större :)))

Kvasthilda

15 november 2013 11:15

Hoppla. Ja nog fan räcker bröstmjölken till....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards