Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2013

Av Kvasthilda - 17 december 2013 09:00


Tema nr 104 Halvvägs

351/365


Ljusen är färdigdoppade och "avfotade". Nu återstår det roliga med infärgningen! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 december 2013 19:26


Har haft Q4 idag. Lite uppdateringar av minnet. Hur gör man ett självlossningsprov? Vad gör man om man får ett plötsligt huvudledningsfall? Var stannar man med ett växlingssätt vid en huvudsignal i stopp när medgivandedvärgen ligger bortanför huvudsignalen? Vem har ansvaret för hastigheten. Osv Osv Osv. 

I morron tar vi norskan. TJNen. 

Min bil har betett sig konstigt idag. Den fick ett dampryck o varvatalet studsade till. Underlich. For o tankade den o Maken fyllde på med lite jox så jag hoppas den lille röde går bättre nu. 

Annars då? En lat eftermiddag. Förutom alla butiksbesök då. Eller kanske ska säga en lat kväll so far. Skulle köpa Morbergs glögg men den tycks vara slut överallt. Iofs var jag bara in på två butiker. Kanske finns på ICA. Får kICA i morrn. Kanske. 

Mmmm. Glögg. Kanske jag ska värma mig lite glögg? 


Av Kvasthilda - 16 december 2013 09:00


Tema nr 161 Kristaller

350/365


Renées fina Bergmanskrona i koppar.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 15 december 2013 11:54


Blev ett andra biobesök innan första filmen slutat rulla. Nästan. Många har inte hunnit se andra filmen än o jag har nu sett den två gånger. 

 


Av Kvasthilda - 15 december 2013 11:27


Attans onger ♥ Junior kom hem o började rumstera om i köksskåpen. Han plockade fram än det ena, än det andra. Matberedaren. Bunkar. Höll på att ta min stora vita men då sa mamma stopp. -Den behöver jag. Han, liksom jag ska baka idag. Matberedaren behövde han till att mala mandel till lussebullarna. -Ja, jag tror inte jag behöver den. Inte idag i alla fall. Ska inte baka bullar. -Vaddårå? -Hinner inte. Ni kan komma med en påse sen :) Åsså fick han ett par plåtbunklar med sig och lådan med pepparkaksformarna. Full rulle hos Sören idag. Det är där de bor. "Hos Sören". Själv bor han väl mestadels i "byn". 

Jag ska först o främst rulla köttbullar idag. Sen blir det väl de enklare kakorna. Mjukpepparkaka, Karde-mummakaka (om jag har pärlsocker) o eventuellt nåt annat. Måste bara se att jag har gräddfil annars falerar även pepparkakan. 

Nä, det är väl bara att sätta igång då. I morrn är det åter till gruvorna. Bokstavligen. Eller nästan. Har Q4 eller Norgefortbildning. Två dagar på raken. Måste kolla vad som är vad. 

 

Av Kvasthilda - 15 december 2013 09:00


Tema nr 163 Kvinnor

349/365


~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards