Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 november 2014

fem en tre sex fem

Av Kvasthilda - 18 november 2014 11:00


Nä, det är inget telefonnummer. Hade kunnat vara. Kanske är. Men inte vad jag menar. Ja, det finns telefonnummer som har fem siffror. Vi har det. Tror hela Kiruna har det. Falun vet jag, har börjat få sexsiffriga nummer. Tänk, en gång i tiden hade folk tre siffror. Fyra på sina håll. Eller två. Det var då man ringde Marie i växeln. Eller slog nollan till polisen. Fast det var i USA. Antar jag. O de ringde Susy. Visst var det så hon hette? Switchboard Susan? Står i nåt av Melloinläggen från senare tid. 

Nåja. Nä. 

Det är Dag Fem av min evinnerliga förkylning. Frågan är om jag måste ta mig till läkaren för lite medduciner? Har fan inte råd just nu. Måste nog härda ut skiten. Kan vara influensa o den får man inget mot. Annat än "vila o drick mycket". Jo. Men jag anar en begynnande bihåleinflammation o det är inte att leka med i mitt fall. Pigan fick bara astmamedicin mot det. Vad heter den? Nasonex? Den var receptbelagd en gång i tiden men finns visst att köpa över disk nu. 

O jag har en 365a kvar. Sen är det tomt. Eller typ. Har ju den där i december. Sista december. Men det är några stycken att fylla upp före det. Vad har vi idag? 18e. 19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30. Plus trettio dagar till. Det är 41 tomma dagar till. Jo. Jag hade ju en i morgon. 

Luna o Neo busar, trots att busan har tratten på sig. De flyttar runt sitt kartonghus här så det dånar i väggar o bordsben. Tänkte ta av henne den en stund men hon verkar klara sig bra ändå. Stygnen kan sitta ända till måndag om det vill sig illa. Nu blir jag hemma ett par dagar till. PsfE skickade en blänkare på Facebook o jag ringde upp hnne., Såg att hon lämnat ett mess vid åttatiden i morse. Jag sov ju till halvtio. Typ. Blev fortsatt sjukskrivning. Två o ett halvt norgetrakt ner i sjön. *blerrk* Skattefria pengar till jul. Ob-tillägg. Som nu blir betydligt mycket mindre med sjukpenning i stället. Men jag orkar inte köra ett skift än. Skiiiit! Hörde att svappapendeln är inställd på torsdag i alla fall så hon satte en jour på mig då. 

Nä. Om man skulle ta o luta armarna mot den förbannade dammsugaren en stund då. O hoppas att Luna tar det lugnt. De är inga vänner av den där maskinen. Intjaå. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards