Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2015

kartongmarodören

Av Kvasthilda - 6 oktober 2015 10:41


Väcktes av en kartongätande katt. "Hoppas klockan är över tio". Tog fram mobilen. 1000. Men va faaaaan. Inte efter tio. Inte före tio. Tio noll noll. Prick. Ska jobba hela natten så det är ju inte helt skojs. Fast jag har pass ena vägen. *tror* det är hem o det är perfekt. Isse o jag igen. 

Nästa år blir det nog inte så många resor med honom. Ska byta "skiftlag". Vill ju byta helg så Pigan o jag får samma helger o Rille kunde byta. Nu gäller det bara att hitta en dag kring nyår där vi kan byta smärtfritt. Dvs där ingen av oss får för kort vila eller liknande. Hittar inte en enda samtidig L-dag. Det är en B o en L, eller tvärtom. Får pilla ihop det med Ps-arna. Kommer att bli konstigt att inte se samma folk man jobbat med under alla tidigare år. Det är ju så. Vissa människor ser man aldrig, medan andra dyker upp hela tiden. Oftast är det folk med samma jobbhelg man ser. Inte helt med sanningen överensstämmande men snudd på. 


Mobilen ja. Letade som en galning efter mobilladdaren igår. Helt försvunnen. Saken är den att jag glömde originalladdaren i stugan. Funderade var fasen jag gjort av den. Ringde Maken o medan vi pratade klickade det plötsligt till o jag visste exakt var den var. La den på hans säng medan vi skulle äta, för att diskbänken var full. Förberedning för middagen. Det är där jag normalt lägger den om jag inte laddar i datorn - vilket i sin tur inte heller kunde göras pga grillmiddagen hos oss. Köket fullt av jägare. Eller nä. EN jägare o en massa löst folk. Bara Dajje som skjuter nåt i det här laget i år. O hans far. Maken jagar mest runt efter hundar o försöker springa ihjäl älgarna. 

Hur som haver. I morse fungerade extraladdaren bra. Beror nog på var den sitter. 


Nånä. Det är bara att ta tag i dem där dammsugaren då o försöka få bort all jävla kattsand o kartongmolekyler. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards