Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 oktober 2016

Av Kvasthilda - 1 oktober 2016 11:28

Veckorna rusar förbi och det är lördag igen. Ännu ett kryss ifyllt. 


Vi började med att ta en svängom med Thorleifs. De körde ett potpourri av Simon & Garfunkel-låtar, Cecilia, Mrs Robinson, The Boxer och Bye Bye Love. Till kryssplanen ska vi ha ett förnamn, Art


Putte Wickman och Ivan Renliden spelade Povel Ramels Underbart är kort


De har varit i etern mycket de senaste åren, familjen Parnevik. En av döttrarna har slagit igenom med sin musik, Peg. Pappa gillar golf, vad kan man säga? Farfar heter Bosse o var, är en god imitatör. En av Pegs låtar är Ain't no Saint


Vilken härlig da', A aa aaa
Man blir härligt gla', å åå ååå

Hela livet ler, A aa aaa

Kan ej önska mer, å åå ååå

Alla pojkar små, A aa aaa

Blir så söta då, å åå ååå

över hela sta'n, A aa aaa

Solsken hela dan', (nu är det solsken hela dan')

Här är ordet vi ska ha avklippt, men det beror lite hur man sjunger det. Vi stoppar in den där dagen i krysset. 


Pernilla Andersson tävlade i Melodifestivalen tidigare i år med sin Mitt guld

Jag känner dig andas mot min hud
Det måste vara det dom kallar Gud
Jag undrar om jag kan räcka till

 

Från ingenting alls till nästan allt
Från ensamt och slitet mörkt och kallt
Jag fick dej till låns och allt jag har
Det får du mitt guld


Lars Roos, passande namn i sammanhanget. Han spelade en fin liten melodi om rosor

Tiotusen röda rosor vill jag skänka dej,
tiotusen röda rosor i ett fång.


Åh Maria, ja tänk om vi vetat, att en kvinna kunde väcka känslor så heta
Åh Maria, vad gjorde du med oss
Du kom en dag och våran stad blev aldrig mer som den var
Du rörde oss, förförde oss och sen så gav du dig av

Ännu ett mellobidrag. Östen me resten tävlade 2003. 


Chicago Symphony Orchestra spelade en del av ouvertyren ur Rossellinis Den tjuvaktiga skatan


Tillbaks till Melodifestivalen från detta år, Robin Bengtsson tävlade med Constellation Prize. Han slutade som femma i finalen. 


Inte Robin, men väl Robbie - Williams är en tusenkonstnär inom musiken. Här hörde vi honom i Mack the Knife ur Tolvskillingsoperan


Sen blev det andra mäktiga toner, hämtat ur filmsviten om Sagan om ringen. Howard Shore skrev den fantastiska musiken. 


Vi slutar med Schubert och de klingande tonerna från Malena Ernmans röst. Den långa o krångliga titeln är Heidenroslein, Op. 3, No. 3, D. 257


O med det går vi ut återstoden av denna lördag. Solen försvann. I morse lyste den så vackert. Nu är det grått igen. 


Av Kvasthilda - 1 oktober 2016 09:00


Tema nr 170 Livskvalitet

275/366


Hemma trivs hon rätt bra att vara inomhus, men i stugan gör hon allt hon kan för att få vara ute.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards